Hej, ännu en tråd om den kassa motorn d4.
Vill ha lite tips. Undrar hur man får tag i motor, finns knappt några o få tag i. Dom som finns kostar 40-80k
Bara o betala o se glad ut?
Menar motorn kostar vad bilen är värd.
Har inte lyft på locket än, känns ganska onödigt också när de ändå inte finns motor till vettigt pris.
Bilen den drar ju vatten och bygger sjuhelvetes tryck. Får fylla på varannan dag om meddelandet ”låg kylvätksenivå” ska försvinna. Kan ju köra några dagar utan problem däremot..
Vad säger ni? Lyfta toppen och kolla vad som är paj innan man börjar leta nytt?
Min slutsats är väll att blocket är sprucket alt. Att toppen har vrede sig lite.
Finns de toppar att få tag i?
Hällde ner en kylartätning när jag blev lite less för ett tag sedan utan succé, busigt hehe.
Ps. Har bytt egr och egrkyl btw, kylet visade spår på internt läckage men ingen skillnad efter. Dock begagnad kyl och ventil.
D4204T5
Tack
)