1411
Sök

Fick med dåliga vinterdäck vid bilköp.

13 Inlägg
30 augusti
Trådstartare
#21
doktorduett skrev:
vadå reklamera, det ungefär 6 md sen han köpte bilen.
han tittade väl på hjulen när han tog ut dom hemma eller har dom liggat i bagaget i 6 md utan att titta på dom.
reklamera dom skulle han gjort direkt.
det bara svälja o lära tills nästa gång
Man har reklamationsrätt i 3 år och reklamera ska man göra inom 2 månader efter att man upptäckt ett fel. Jag köpte bilen i slutet av mars, dvs när man ska byta till sommardäck, bilen stod redan på sommardäck, därav har jag upptäckt detta nu och reklamerar nu vilket är inom skälig tid och har lagen på min sida att göra ett anspråk då. Vilket även bilhandlaren för tillfället inte motsäger, enbart du.
Senast redigerat av Techdice (30 augusti )

839 Inlägg
30 augusti
#22
Bra att du står på dig och som jag skrev någonstans att allt är i text
Då finns det inget att snacka bort

Sthlm till Gävle är inte något man åker på vinst och förlust för att få tag på rätt person och det ska inte behövas heller

Själv klart ska du ha 4st vinterdäck med minst 5.5mm

Fortsätt uppdatera är du snäll

BTW jag tycker du löser det här galant

6 008 Inlägg
30 augusti
#23
Men en stilla undran. -Varför kollade du inte däcken när du fick dom???
Senast redigerat av jaka54 (31 augusti )


13 Inlägg
1 september
Trådstartare
#24
jaka54 skrev:
Men en stilla undran. -Varför kollade du inte däcken när du fick dom???
Som jag skrivit tidigare fanns de inte i bilfirman, de lastades in i min bil i deras externa lager efter att affären var klar. Inte det man sedan tänker på fram tills att det är dags att byta. Samt att det är en stor koncern som man har mer tillit till än en ensamstående bilhall. Allt annat var rätt och stämde och fick med garanti av volkswagen som motsvarar nybilsgaranti då bilen hade gått igenom 122 punkter. Volkswagen kallar detta för "Volkswagen - approved". Om något på bilen skulle gå sönder så täcks det av Volkswagen osv, så de är seriösa.

13 Inlägg
1 september
Trådstartare
#25
Muskelbil skrev:
Bra att du står på dig och som jag skrev någonstans att allt är i text
Då finns det inget att snacka bort

Sthlm till Gävle är inte något man åker på vinst och förlust för att få tag på rätt person och det ska inte behövas heller

Själv klart ska du ha 4st vinterdäck med minst 5.5mm

Fortsätt uppdatera är du snäll

BTW jag tycker du löser det här galant
Tackar, var mitt första bilköp med (är 25) men rätt ska va rätt, uppdaterar när jag fått svar. Förväntar mig det imorgon måndag då jag svarade honom i fredags på eftermiddagen.

13 Inlägg
5 september
Trådstartare
#26
Muskelbil skrev:
Bra att du står på dig och som jag skrev någonstans att allt är i text
Då finns det inget att snacka bort

Sthlm till Gävle är inte något man åker på vinst och förlust för att få tag på rätt person och det ska inte behövas heller

Själv klart ska du ha 4st vinterdäck med minst 5.5mm

Fortsätt uppdatera är du snäll

BTW jag tycker du löser det här galant
Här kommer en till uppdatering.

Väntade som sagt på svar i måndags som aldrig kom, så jag mailade tillbaks på tisdagen där jag påminde och fick svar direkt att deras däckteam håller på att kolla efter däck som passar och att han skulle återkomma till mig så fort han får höra något. Så som det ser ut just nu är de villiga med att skicka fyra däck till mig. Får se hur det blir, tänker att jag ger dem några dagar.


Sök