Muskelbil skrev:
Brådhis skrev:
doktorduett skrev:
det har för fan gått 6 md sen han köpte bilen, nock fan hade en normal funtat mäniska kollad däcken innan man tar emot dom
hade han kommit till min firma 6 md efter köp, hade han åkt ut med huvud före
inte konstigt att alla dessa telefon bedrägare lever kronade dagar
Lugn nu, snart helg...
Muskelbil skrev:
Företaget svarar inte enligt trådskaparen
ARN är så långsamma att bilen har hunnit skrotas innan något händer
Men retroaktiv ersättning kan det bli eftersom bilköparen blev tvungen att köpa andra däck.
Det händer oftare än vad man kan tro att fel hjul skickas med vid köp på firmor
Vi har två sådana var år där fel hjul skickats med och det är säsongsskifte
Såg det, men det kanske givet situationen är läge att prova fler kontaktvägar en "ett" mail...
Ett telefonsamtal och påminna kan vara bra
Text kontakt är bra för då kan inte någon part ljuga om vad som är bestämt
Tråkig situation
Jag undrar hur dyr och ny bilen var och om den såldes till marknadsvärde eller billigare
Sådant tar ARN hänsyn till
Men däcken ska ändå vara enligt beskrivning
Här kommer en liten uppdatering.
Det är en bil i kvartsmiljon klassen, så inte superlite pengar det gäller men inte heller det mesta.
Jag har försökt nå honom på mail, sms och telefon sen i juli utan framgång fram tills igår, då hörde han av sig och bad om ursäkt då han varit på semester och földje upp med att det är på mig som köpare att inspektera däcken att dem stämmer. Han sa även att han inte hittar eller minns att han har sagt att däcken ska ha 5.5mm mönsterdjup, som tur skedde all kommunikation genom e-post, jag tog en skrämdump och skickade till honom så att han fick se.
Jag påminde honom då hur affären gick till och att det är helt omöjligt för mig att inspektera däcken innan affären var klar då han inte hade tagit däcken till bilhallen, utan att de låg i ett externt lager där två lagerarbetare lastade bilen efter att all pappersarbete var klart.
Tog även upp att jag har varit nöjd med allt annat, så det ska vara synd att behöva misstro honom och firman pga däck som inte är som de vart beskrivna.
Säljaren har försökt ringa mig vid tre tillfällen igår varpå jag sa att jag föredrar att fortsätta konversationen via e-post för att ha en tydlig dokumentation av vad som diskuteras och bestäms. Detta hjälper oss båda att undvika missförstånd och säkerställer att vi har en skriftlig överenskommelse att referera till.
Fick imorse ett mail där han sa att verkstaden kollade på varudeklarationen och att de har missat att byta ut däcken till godkända däck, vilket de ska ha gjort och erbjöd sig att skicka två godkända däck ner till stockholm, han bad även om ursäkt för allt strul.
Jag svara att jag gärna ser att de skickar ner 4 däck, helst av samma märke, med minst 5mm mönsterdjup, detta kunde jag acceptera även fast detta är mindre än vad som sagts. Väntar just nu på svar.
Iom att jag har samtliga mail sparade, allt svart på vitt, så har det varit lätt att prata då ingen part kan säga något annat. Blir lättast för båda då och båda kan hålla en god ton. Hitills har det gått bekymmerfritt. Får se vad för svar jag får tillbaks.
Mvh.