4208
Sök

Bytt vattenpump på moped

56 Inlägg
för 14 timmar sedan
Trådstartare
#1
Precis bytt vattenpumpen på min moped med piaggiomotor men blev lite eftertänksam nu när jag sättit i packboxen eftersom jag fick banka i den rätt så hårt. Är nu rädd att jag kanske har skadat den. Har någon nån erfarenhet av att dem börjar läcka eller kan jag vara lugn. Från ena hållet ser det bra ut. Bara lite bankmärken från variatorsidan.
Bilden är på motorsidan(där det ser bra ut)https://www1.garaget.org/gallery/images/246/245835/245835-dc43e73e5eb7e3f2c0acfcccde56e278.jpg

6 014 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
Har du bara "knackat" i packboxen med lämplig hylsa/rörstump och vänt packboxen åt rätt håll , vilket du tycks ha gjort så är det lugnt.


56 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#3
jaka54 skrev:
Har du bara "knackat" i packboxen med lämplig hylsa/rörstump och vänt packboxen åt rätt håll , vilket du tycks ha gjort så är det lugnt.
Ja jag knacka in den från variatorsidan med en lämplig hylsa men det blev ganska stora hack så blev lite fundersam

56 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#4
JEEPPEE4 skrev:
jaka54 skrev:
Har du bara "knackat" i packboxen med lämplig hylsa/rörstump och vänt packboxen åt rätt håll , vilket du tycks ha gjort så är det lugnt.
Ja jag knacka in den från variatorsidan med en lämplig hylsa men det blev ganska stora hack så blev lite fundersam
JEEPPEE4 skrev:
jaka54 skrev:
Har du bara "knackat" i packboxen med lämplig hylsa/rörstump och vänt packboxen åt rätt håll , vilket du tycks ha gjort så är det lugnt.
Ja jag knacka in den från variatorsidan med en lämplig hylsa men det blev ganska stora hack så blev lite fundersam
Men inga sprickor


Sök