3010
Sök

Marlboroman's 240 -90 GL Turbo

En 240 med B230FK / M90 / 19T.

132 935 Visningar
Uppdaterades senast idag 18:43
8 247 Inlägg
7 augusti
Trådstartare
#301
turboblondie skrev:
Okej okej.
Jag använder en malpassi btr som passar rakt på orginal fuelrail.
Står ju att dom spridarna ska ha 3.8 så får se.
Kör du orginal lmm eller 3"?

Ska ha...? Nja, alltså det beror ju på vad man vill göra med dem. Flödet är uppgivet vid 3,8 bar. Sen beror det ju lite vad chipen man köpt är tänkta för. Jag valde ju chip för att just kunna köra med original btr + lmm med ett 19T.

Lucif3r skrev:
Marlboroman skrev:
Inga bekymmer på besiktningen med avgasvärden.

Ja... dom är ju väldigt hårda på en -90a..... wink

Stenhårda..! Tänkte att det kan vara värt att nämna ifall någon är nyfiken smile


8 247 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#303
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-b911d1b5220674a7f22ff7e34541de9a.jpg
Köpte till slut ställbara momentstag (IPD)

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-3b1b1f4d507055bd9f1417958187450f.jpg
Klart rejälare än original. Har labbat en del fram och tillbaka med pinjongvinkeln och har börjat komma rätt nu verkar det som.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-26414223421693e26b8e4c30fbb5778a.jpg
Bytte hardy. Den var inte i allt för dåligt skick, men det är något som varit i tankarna ett bra tag. Och med mer effekt så känns det bättre med en ny på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/651/651-fdf575a88294afd4fc172ea9342e407f.jpg
Lyckades klicka hem en V-kam från tradera. Letat efter en rätt länge, men till slut så..! Vart även byte till ett ståldrev i samma veva. Inget måste på den här nivån, men skönt att ha plus att det var en del fula märken i originaldrevet. Så med bytet av kam så lär det inte tal om fler modifieringar för att få ut mer effekt på ett tag.



Sök