Godmorgon . Jag trodde jag fått ljudet att försvinna men upptäkte igår att samma jävla ljud är kvar ! Blir ju galen men som sagt det kommer nog från dämparna då oljan trycks ihop snabbt men vad vet jag ? Så då är det till att byta dämpare antar jag för att bli kvitt oljudet eller ? Märker ingen som helst skillnad förutom en del vibrationer försvunnit efter jag bytte stagen .
Godmorgon . Jag trodde jag fått ljudet att försvinna men upptäkte igår att samma jävla ljud är kvar ! Blir ju galen men som sagt det kommer nog från dämparna då oljan trycks ihop snabbt men vad vet jag ? Så då är det till att byta dämpare antar jag för att bli kvitt oljudet eller ? Märker ingen som helst skillnad förutom en del vibrationer försvunnit efter jag bytte stagen .
Mvh
God morgon. Du har inte möjlighet att filma och spela in ljudet, lite dyrt att byta dämparna bara för att chansa:/
Tjenare , jo jag ska försöka filma . Ska bara försöka hitta nåt bra ställa att köra på där det knakar och jag inte är en trafikfara haha
Ja är det dämparna så lär jag inte byta dom bara för det knakar o låter lite , inte just nu iallafall . Har lite andra saker jag vill lägga mina pengar på haha . Plus att sambon blir nog lagom glad om jag lägger mer just nu hehe . Men ska försöka filma
Håller med en av dom förra talarna , jag hade liknande problem på min v70 och s60 . Där var det fjäderbenslagringen dvs högst upp på fjädringen , men som du nämde så kan de va svått o kolla på din bil då där sitter grejer över mvh
Håller med en av dom förra talarna , jag hade liknande problem på min v70 och s60 . Där var det fjäderbenslagringen dvs högst upp på fjädringen , men som du nämde så kan de va svått o kolla på din bil då där sitter grejer över mvh
Okey,ja får försöka kolla på det men går det bara att byta ut den övre delen då eller måste man byta hela skiten? Kanske är olika på olika bilar med? Tröttsamt med ljud 🤣 Funktionen är du nog ingen fel på men sånt där kan driva mig till vansinne haha. Ha en bra dag
Lyft försiktigt på ledernas gummidamasker och spruta in fett. Finns fett på sprayflaska med tunnt sprutrör. Går smidigt o lätt samt billigt.
Okey , tack jag ska försöka hinna med det nu ideligen så får vi se om det blir bättre . Har ju fått ett antal förslag om vad jag kan kolla / göra så ska försöka göra detta nu i dagarna . Har ju inte tillgång till lift så får ju hyra på OK och det brukar va ganska fullt så här på helgerna men nu e det ju fint väder så folk kanske ligger och solar istället haha . Ha en bra dag!
Hej. Har precis fått samma knarrande ljud när jag kör över fart gupp mm. Min peugeot 208 2017 köpte jag precis och har bara gått 5000 mil. Har oxå gungat mm bilen men då hörs det inget. Oerhört irreterand. Borde väl inte vara så på en sådan lågmilare?