1418
Sök

Motor vibrerar lte

6 Inlägg
söndag 17:26
Trådstartare
Min 3 cylindeiga peugeot 208 går inte så tyst som min förra volvo. Första gången jag har sådan 3 cylindeig motor. Kan det vara därför bilen vibrerar lite?
Senast redigerat av Brck (söndag 17:52)

6 054 Inlägg
söndag 17:57
Det är normalt att trecylindriga motorer vibrerar mer, det var därför man inte använde sådana förrän miljökraven nu kräver det.

6 Inlägg
söndag 17:59
Trådstartare
Så det är inget att oroa sig över då. Blev orolig. Bilen bara gått 5000 mil. Tack för dit svar

6 054 Inlägg
söndag 18:03
Nu har jag ju inte sett bilen i verkligheten och upplevt vibrationerna så jag kan inte säga med säkerhet. Allvarligare vibrationer kan bero på tändningsfel eller liknande, och inte vara normala.

Fri fart för ett fritt folk!
14 106 Inlägg
söndag 18:06
det är rätt normalt att det livar om lite i 3cyl motorerna   det känns ju lite som dom halvmissar  men kör bilen och varva runt 2-25k så borde du inte känna något konstigt alls.. men på tomgång blir dom skakiga..  jämför man dessutom med en 5cyl volvo så är ju skillnaden enorm.

Kör fort så hinner inget hända...

6 Inlägg
söndag 18:07
Trådstartare
Jag gjorde precis kamremsbyte o service på den. Måste tydligen byta cam vart 5 år på dom. Den vibrerar lite ännu. Inte då farligt mycke. Men är man van vid vibration fri motor innan så blev jag fundersam bara.

6 Inlägg
söndag 18:09
Trådstartare
Ja det är på tomgång bara

Sök