3612
Sök

Felkoder till Volvo

11 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej allesammans fick upp några felkoder som jag tänkte att jag kunde fixa i helgen till min Volvo v70 2006 automat och jag undrar om någon vet ungefär var felet är och hur man kan lösa de. Felkoder är följande
CCM-0040 luft kvalitets sensor, internt fel:undrar var den sitter, pris att byta den själv respektive verkstad
CCM-00A1 blower fan motor signal, samma sak som med första felkoden
CCM-0034 right heater pad faulty signal, samma där igen.
REM-1D01 controll module internal fault , vad gör den och var är den någonstans
ECM-28E0 Heated oxygen sensor, står inget mer men den var rödmarkerad, så samma sak där som med den REM-1D01

* Voff voff *
10 595 Inlägg
för 1 timme sedan
V70snubben skrev:
Hej allesammans fick upp några felkoder som jag tänkte att jag kunde fixa i helgen till min Volvo v70 2006 automat och jag undrar om någon vet ungefär var felet är och hur man kan lösa de. Felkoder är följande
CCM-0040 luft kvalitets sensor, internt fel:undrar var den sitter, pris att byta den själv respektive verkstad
CCM-00A1 blower fan motor signal, samma sak som med första felkoden
CCM-0034 right heater pad faulty signal, samma där igen.
REM-1D01 controll module internal fault , vad gör den och var är den någonstans
ECM-28E0 Heated oxygen sensor, står inget mer men den var rödmarkerad, så samma sak där som med den REM-1D01

Nolla dem och se vilka som faktiskt kommer tillbaka. V70N brukar ha en del spökkoder lagrade varenda gång man läser ut dem.

CCM-0040 är standard. Bry dig inte om den. ;-) Det är IAQS-sensorn. Även om du byter till en ny kommer du få felkod på den snart igen. I de allra flesta fall fungerar den utmärkt ändå.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 063 Inlägg
för 53 minuter sedan
V70snubben skrev:

Det lär vara lambdasonden men som sagt, nolla koderna och se om de kommer tillbaka innan du gör något annat

Sök