2777
Sök

Pontiac Firebird 1977

Råkade bli en till bil, men ingen Volvo denna gången :D

Lastbilsmekaniker
75 587 Visningar
Uppdaterades senast igår 21:52
Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
fredag 21:52
Trådstartare
jaka54 skrev:
Så här ser fästet ut på min Camaro 76:a . Ena sidan är svetsad i durken men den andra hänger bara i luften!!
Hur ser det ut på din bil?

https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-8fd5a37e2ac411e24361600ddded8f0b.jpg

Kan kolla på det imorgon.

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
lördag 19:58
Trådstartare
Idag blev det att skruva på brukisen som bråkat med turbon så nu är den ute och skall in med en ny imorgon smile

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
söndag 20:28
Trådstartare
Nu har äntligen locket kommit på bakaxeln bara på fyllnad av oljan kvar att göra på den.
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20899/20899-d62a8f1317f7858def295d9219e0160a.jpg

6 168 Inlägg
måndag 18:27
Hej igen!
Tror du att du kan ta en bild lite till vänster på fästet under bilen? Så jag kan se hur fästet som håller bromsrören är fästat i underredet?

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
måndag 18:58
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej igen!
Tror du att du kan ta en bild lite till vänster på fästet under bilen? Så jag kan se hur fästet som håller bromsrören är fästat i underredet?

Just det ja wink

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
måndag 19:07
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej igen!

Ser ut som det är svetsat i bägge ändar
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20899/20899-3d496aabb4387ec1122eba5d656c2370.jpg

1 164 Inlägg
måndag 19:30
jaka54 skrev:
Hej igen!

Fästet sitter ju där det ska räta ut fästet där  du har lossat/böjt det och borra ett hål svetsa fast i hålet. Mvh
Senast redigerat av Pontiac_firebird72 (måndag 19:31)

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

6 168 Inlägg
måndag 22:29
Vad jag undrar är hur fästet är fäst på vänstra? sitter det fast i karossen eller hänger det löst (kan inte tro det) på andra sidan? Bilden du skickat visar högersidan. Hur ser vänstra sidan ut? Jag menar alltså inte den klammer som håller bromsrören utan stålfästet  som har muttern och på högersidan är svetsad i karossen...hur ser fästet ut på vänstra sidan?
Så du menar att fästet ska rätas ut på vänstersidan och svetsas i durken?
Senast redigerat av jaka54 (måndag 22:32)

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
måndag 23:33
Trådstartare
jaka54 skrev:
Vad jag undrar är hur fästet är fäst på vänstra? sitter det fast i karossen eller hänger det löst (kan inte tro det) på andra sidan? Bilden du skickat visar högersidan. Hur ser vänstra sidan ut? Jag menar alltså inte den klammer som håller bromsrören utan stålfästet  som har muttern och på högersidan är svetsad i karossen...hur ser fästet ut på vänstra sidan?
Så du menar att fästet ska rätas ut på vänstersidan och svetsas i durken?

Hur ser det ut på din då. Min om det är det fästet du menar som jag tagit kort på med det lilla utrymmet man har under, så är min svetsad med en (fot) på vardera sid i golvet vad jag kan se

Forummoderator
26 368 Inlägg
tisdag 22:36
volvoqq skrev:
God Hjul på er alla följare smile

God jul!
Kul att det hänt lite det här året..hoppas på en ännu bättre fortsättning i nästa!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Mack skrev:
volvoqq skrev:

God jul!
Kul att det hänt lite det här året..hoppas på en ännu bättre fortsättning i nästa!

Får hoppas beror på hur mycket en måste jobba för att få ihop det wink

Forummoderator
26 368 Inlägg
för 23 timmar sedan
volvoqq skrev:
Mack skrev:
volvoqq skrev:

God jul!

Får hoppas beror på hur mycket en måste jobba för att få ihop det wink

Ja jo..det är den lilla detaljen också smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Fortsatt svetsat hatthyllan och börjat lappa ihop avgassystemet så den kan klara en besiktning, vill bygga helt nytt senare smile

Lastbilsmekaniker
5 237 Inlägg

Sök