2974
Sök

Någon med Subaru outback 2011?

17 Inlägg
lördag 21:44
Trådstartare
Hej! Jag skulle behöva veta om det är standard med eluppvärmda backspeglar på outback  2011? Jag har inte tillgång till bruksanvisningen så skulle vilja veta detta- och om de isåfall slås på via defroster bak knappen?

756 Inlägg
söndag 09:36
subbesubby skrev:
Hej! Jag skulle behöva veta om det är standard med eluppvärmda backspeglar på outback  2011? Jag har inte tillgång till bruksanvisningen så skulle vilja veta detta- och om de isåfall slås på via defroster bak knappen?

Jag kan med 99% säkerhet säga att det är standard, min gamla Legacy från 2004 hade detta och jag tvivlar på att dom tog bort det på senare modeller.
Och ja, de slås på med bakrutedefrostern. Så var det på min 2004 Legacy och så är det på min nuvarande 2018 Outback.
Dock upplever jag dom som lite halvdåliga på min nuvarande Outback, tinar lite halvdant och tar lång tid.

Live long, and prosper.

17 Inlägg
söndag 14:04
Trådstartare
Kan jag se på backspeglarna om de har elslingor i sig?

17 Inlägg
söndag 15:35
Trådstartare
På tal om outback, på min kan jag bara justera volymen till handsfree på ratten, inte med volymknappen på stereon, ska det vara så?
Volymknappen kärvar dessutom så knappsatsen behöver bytas ut. Kan det vara förklaringen till att det inte fungerar på stereon?

756 Inlägg
söndag 17:02
subbesubby skrev:

Ja, om du lyckas få loss spegelglaset från själva spegelhuset så kan du se om det sitter kontakter på baksidan glaset. Oftast sitter dom med typ clips/hullingar men var försiktig, det är lätt att ha sönder dom också och då lär du köpa nya spegelglas.

Angående stereon så har jag ingen aning, har inte ägt nån Gen4 så jag har ingen koll på dom. Men det borde väl gå att ladda ner en bruksanvisning till den?

Live long, and prosper.

17 Inlägg
söndag 17:46
Trådstartare
MrHyde skrev:
subbesubby skrev:

Ja, om du lyckas få loss spegelglaset från själva spegelhuset så kan du se om det sitter kontakter på baksidan glaset. Oftast sitter dom med typ clips/hullingar men var försiktig, det är lätt att ha sönder dom också och då lär du köpa nya spegelglas.

Angående stereon så har jag ingen aning, har inte ägt nån Gen4 så jag har ingen koll på dom. Men det borde väl gå att ladda ner en bruksanvisning till den?

Hittar bara en på engelska med felvänd rätt osv. Jag tycker också det borde finas bruksanvisning på nätet om någon hittar så länka gärna

4 823 Inlägg
måndag 09:31
subbesubby skrev:

du känner lätt om det är värme i dom eller inte genom att slå på värmen i bakrutan och sedan känner du på backspegelglasen om dom blir varm/ljumna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

17 Inlägg
måndag 14:14
Trådstartare
Christian S skrev:
subbesubby skrev:

du känner lätt om det är värme i dom eller inte genom att slå på värmen i bakrutan och sedan känner du på backspegelglasen om dom blir varm/ljumna.

Oki, jag hittade en bruksanvisning på engelska där det står att eluppvörmning finns på vissa bilar så oklart då om det är på den här bilen eller ej.
Angående handsfree hänvisar manualen till rattvolymen, det fungerar men inte att använda radions volymknapp- ska det vara så?

Sök