3147
Sök

En stor smäll sen började min sons A traktor bryta i 20kmh.

1 Inlägg
söndag 16:28
Trådstartare
Min sons A traktor började strula igår då han var på väg hem i den. Han hörde en stor smäll o sänkte musiken direkt o stannade, efter han kolla efter fel så trodde han de skulle va okej att köra iväg igen men då så började den bryta i 20kmh istället för 30kmh? den rullar dock över 20kmh i nedförsbacke men då går det inte att använda gaspedalen alls för den börjar bryta direkt så fort man rör den. Går heller inte att varva motorn som han vill om han lägger i den i D o sen i N som han kunde göra före detta. Min gissning är på att en av mätarpunkterna har gett upp/lossnat eller om givaren på drivaxeln har gett upp/lossnat? Bilen funkar annars felfritt i motor o hjulupphängning och det Sitter H-regg som spärr. bilen är en Chevrolet Tahoe automat om det spelar nån roll. Nån annan som har upplevt nått liknande och kan dela med sig om vad som behöver göras? Ska givetvis diagnosera själv men tänkte att jag kollar här först. så fort jag får tiden över så kör jag in den i garaget. Tack för eventuell hjälp.

Fri fart för ett fritt folk!
14 190 Inlägg
söndag 16:34
h-reggen har en säkerhets funktion så när den inte längre kan känna av hastigheten så går den i i nödläge och detta minskar toppfarten.. 

hur det är ihoptattat vet man inte förens man tittar själv..   
mest troligen körde han över något och slog bort sensorn som mäter kardanen eller var nu givaren sitter..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök