2794
Sök

Bilen dör när jag lägger i växel D eller R (automatlåda)

4 Inlägg
Igår 14:03
Trådstartare
Hej,

Jag har Nissan Juke 2013 automatlåda, det går alltid att starta bilen fint och den gå i tomgång utan problem, men när jag lägger i växel D eller R, då dör bilen efter ca 10-30 sekunder.

Kan du vara automatlådan? Eller vad kan det vara för något?

Tack till alla svar!

* Voff voff *
10 692 Inlägg
för 20 timmar sedan
Har du Start/stopp-funktion på bilen?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
18 116 Inlägg
för 19 timmar sedan
Sitter en JATCO CVT i dessa. Japp, det kan mycket väl vara automaten som gett upp. Men går den att köra?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Har du Start/stopp-funktion på bilen?

Bilen har ingen Start/stopp-funktion

4 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Sitter en JATCO CVT i dessa. Japp, det kan mycket väl vara automaten som gett upp. Men går den att köra?

Det går inte att köra alls, så fort man lägger i växel så dör motorn efter 10-30sek

7 424 Inlägg
för 7 timmar sedan
MAAL skrev:
Hybrid_ skrev:

Det går inte att köra alls, så fort man lägger i växel så dör motorn efter 10-30sek

inte för detta hjälper felet,, men prova att gasa endel å se om den orkar driva alls med gas,, alltså varva upp den lite innan du lägger i drive,, så kanske su kan köra den till verkstad iaf

6 123 Inlägg
för 7 timmar sedan
Det är väl sannolikt ytterligare en trasig CVT-låda, det är ju inte ovanligt. Ganska dyrt att byta tyvärr

4 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
granadadr skrev:
MAAL skrev:
Hybrid_ skrev:

inte för detta hjälper felet,, men prova att gasa endel å se om den orkar driva alls med gas,, alltså varva upp den lite innan du lägger i drive,, så kanske su kan köra den till verkstad iaf

Tack för tipset, Jag provade med det men det hjälper inte heller. Jag fick tips att typ det kan vara bensinpumpen som är trasig, kan det stämma?

6 201 Inlägg
för 3 timmar sedan
Låter inte troligt! Men vem vet. Kanske pumpen inte "orkar" leverera tillräckligt med soppa när motorn belastas.
Vad händer om du gasar lite (varvar runt 3000-4000v/m) lägger motorn av även då efter ett tag?

Sök