simlar skrev:
Man måste skjuta på vevaxellåsningen för annars hamnar det som på bilden och det blir inte helt 100% rätt.
Går alltså inte att bara lägga verktyget ovanpå kuggarna och trycka ner det utan måste skjutas på från framsidan.
Så länge pilarna stämmer mot varandra är det rätt låsverktyg.
Finns två olika, på ena sitter pilen i botten på kuggen och på andra i toppen av kuggen.
jaka54 skrev:
Har ingen aning hur man tar bort och kollar turbon på din motor men... Det är mycket som är konstigt, t,ex att du säger att batteriet drar ur lätt när du försöker dra runt motorn!- Lösningen på det är att ladda batteriet! För du har väl batteriladdare? Och Multimeter så att du åtminstone kan kolla batterispänningen, och gör det under belastning (alltså när du vrider om tändningsnyckeln)...så att du åtminstone har koll på att batteriet är skapligt.
Som "Simlar" säger... det där tandade verktyget du köpt för att ställa vevaxeln...det verkar inte vara avsett för din bilmodell!
Batteriet är fulladdat, och det jag tror är att det blir för tungt för motorn för att den ska orka dra runt.
Att det blir för mycket komp tillslut. Därför går den att starta lätt i början och blir svårare och svårare för varje gång den dör och jag behöver starta den igen.
Därav att batteriet verkar tomt.
Det kanske är som så att jag är dålig på att förklara.
Men det är också därför jag vänt mig hit för att få hjälp.
Jag är fast besluten att gå till botten med detta och har startat säkert 7 trådar på olika forum.
Men det är bara här som jag fått feedback.
Det är som du säger mycket som inte stämmer, och när jag googlar på problemet så blir jag inte mycket klokare då symptomen pekar på problem med bränsle tillförsel.
Men här sägs det att det inte kan vara det.
Men är det alltså fel verktyg jag beställt?
Jag förstår inte?
Har jag satt i den fel?
Jag har skjutit i den framifrån.
Och så som jag visat och förklarat är väll rätt väg att gå?
Jag börjar bli inne på att det är krökt ventil, medans en vän till mig tror det är topppackningen.