1778
Sök

Tjena jag behöver hjälp, Min A-traktor startar inte!

3 Inlägg
tisdag 20:35
Trådstartare
Tjena har problem med traktorn. nån som kan hjälpa?

jo jag har en B230K som ej startar. jag har bytt tändstiften, tändkablar, rotor och mekanisk bensin pump. Men den startar fortfarande inte. jag har satt på rotorn rätt enligt en trovärdig källa. Men är fortfarande inte helt 100.

Lite saker jag tänkt på, är om det kan vara tändspolen som har gått och blivit dålig? Finns det något sätt jag kan kolla det på? Eller kan det vara något elektriskt? Jag vet inte så snälla hjälp

Mvh/ Teddy

6 224 Inlägg
tisdag 21:23
Som vanligt...
Det är tre saker som får en (förbränningsdriven) bilmotor att fungera...
1. Bensin
2. Luft.
3 Gnista på stiften.
Så kolla de sakerna!

3 Inlägg
tisdag 22:06
Trådstartare
jaka54 skrev:
Som vanligt...
Det är tre saker som får en (förbränningsdriven) bilmotor att fungera...
1. Bensin
2. Luft.
3 Gnista på stiften.
Så kolla de sakerna!

Yes gör så!

4 181 Inlägg
för 14 timmar sedan
Klassisk grej på dom är att spridarrelät inte öppnar.

Försök starta och be en vän knacka lite försiktigt på spridarrelät med en skruvmejsel eller liknande.

Det sitter på framsidan av expansionskärlet.

3 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
zemet skrev:
Klassisk grej på dom är att spridarrelät inte öppnar.

Försök starta och be en vän knacka lite försiktigt på spridarrelät med en skruvmejsel eller liknande.

Det sitter på framsidan av expansionskärlet.

tack så mycket. får kolla på det med!

25 Inlägg
för 1 timme sedan
Hade en b230f som kallstartsventilen inte öppnade på så startade man den på startgas så startade den fint och lät man den bli varm och sen stängde av och startade igen så startade den utan några problem. När den blev kall igen så startade den inte igen.

Mätte på kontakten till ventilen och det gick ut 12 volt både där det skulle gå ut 12 volt men också där jord skulle gå ut. Slutade med att jag klippte den vitsvarta kabeln som ska vara jord och satte den på en knapp till jord.

Sök