3086
Sök

Hyundai vs Kia

1 037 Inlägg
tisdag 23:32
Trådstartare
Jag vet att Hyundai äger Kia. Vilket märke är mest kvalitet/premium av dessa två märken? Såklart har båda flera olika modeller, men överlag, vilket märke vinner utan att tänka på inköpspriset?
Sen, service/reparation, vilket märke är mest ekonomiskt?

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
18 174 Inlägg
onsdag 12:21
candyweiss skrev:
Jag vet att Hyundai äger Kia. Vilket märke är mest kvalitet/premium av dessa två märken? Såklart har båda flera olika modeller, men överlag, vilket märke vinner utan att tänka på inköpspriset?
Sen, service/reparation, vilket märke är mest ekonomiskt?

Det är ju samma bilar så vad man väljer är en smaksak. Utanför Sveriges gränser anses Hyundai helt klart vara premium. Titta på KIA Optima och Hyudai i40 från ca 2020. Samma bilar men Hyndan är lite mer strikt inuti. KIA kör på med plastkrom...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 181 Inlägg
onsdag 14:09
Hybrid_ skrev:
Utanför Sveriges gränser anses Hyundai helt klart vara premium.

I Afrika kanske, men knappast i tex. USA. Både Hyundai och KIA är budget, det är deras tredje märke Genesis som skall vara premium.

Diagnostekniker
2 878 Inlägg
onsdag 19:43
Som sagt en smaksak.
Jag skulle ta Kia alla dagar i veckan enbart för att jag inte gillar designen på Hyundaier.
Sen beror det ju även på vad det gäller för modeller, osv.
En Picanto t.ex är ju inte mycket att hänga i granen, men å andra sidan är ju inte en i10 det heller.

Up the RA

Forummoderator
18 174 Inlägg
Igår 08:27
Jesper328 skrev:
Som sagt en smaksak.
Jag skulle ta Kia alla dagar i veckan enbart för att jag inte gillar designen på Hyundaier.
En Picanto t.ex är ju inte mycket att hänga i granen, men å andra sidan är ju inte en i10 det heller.

Jag hade inte tackat nej till nya Hyundai Santa Fe! Den kan man faktiskt urskilja från alla andra SUV.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Diagnostekniker
2 878 Inlägg
Igår 17:05
Hybrid_ skrev:
Jesper328 skrev:
Som sagt en smaksak.

Jag hade inte tackat nej till nya Hyundai Santa Fe! Den kan man faktiskt urskilja från alla andra SUV.

Nej, den ser ut som en snygg EV9. big_smile
Annars finns ju de här också;

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184737/184737-2a216eb2f23731d658806973cb72ff3c.jpg

Up the RA

7 438 Inlägg
för 11 timmar sedan
tycker båda är skit, framförallt på en punkt,, drl,, väldigt ofta man ser dessa utan lyse på kvällen,, meo ej aut läge på lyse,, sådana saker är hemskt anser jag, ps ej bara Kia som har så sad

6 181 Inlägg
för 10 timmar sedan
granadadr skrev:
tycker båda är skit, framförallt på en punkt,, drl,, väldigt ofta man ser dessa utan lyse på kvällen,, meo ej aut läge på lyse,, sådana saker är hemskt anser jag, ps ej bara Kia som har så sad

Ja, även toyota och andra asiatiska bilar. Och när inte ljuset är på är inte heller bakljusen igång. Syns dåligt när det är mörkt. Och de som kör dessa bilar är ofta så ointresserade av bilkörning att de inte har någon aning.

Forummoderator
18 174 Inlägg
för 21 minuter sedan
Min bil är lite trög med autoläget. Får ofta tända ljuset manuellt i dimma/moln/dålig sikt.

Sök