Steg 1 från BSR hade jag själv hela tiden jag ägde min gamla Audi A6 2001 med samma motor och det fungerade fint med följande tillägg:
- ge fan i inoljade sportfilter, gå inte på det. I mitt fall knäckte det LMM enheten som jag fick byta. Vet andra som drabbats lika, även min kompis med en Volvo V70 2.5T åkte på det. Så låt original luftfilter sitta kvar
- det blir märkbar skillnad på den motorn, tycker nästan den blev lite väl "nervös", svarar direkt på gaspådrag
- tycker jag kunde ligga och "gubbköra" på en högre växel än tidigare och ändå känna att kraften fanns där direkt utan att man behövde växla ner som tidigare
- jag hade framhjulsdrift och helst och bäst vore ju om det varit en quattro så man hade fått ner kraften i backen, det var lite för lätt att få spinn och det slet lite mer på däcken
- men summa summarum, det var värt det, tror dessutom att BSR inte längre är så dyrt för den modellen
- rekommenderar att du köper en PPC så du kan backa tillbaka till original vid behov
Senast redigerat av krambriw (för 9 timmar sedan)