3729
Sök

Hjälp mig hitta rätt begagnad bil ? familjevänlig och bränslesnål!

Alpha
18 Inlägg
fredag 13:43
Trådstartare
Det är på car.info jag har fått bagageutrymme i liter på bilarna. Hur vet jag ifall de har räknat upp till fönstret eller upp till taket? Jag hade utgått ifrån att det var till taket. Men är det bara till fönstret man räknar så är det ju lite fult.

Escape the matrix.

* Voff voff *
10 827 Inlägg
fredag 19:03
SvenBror skrev:
Det är på car.info jag har fått bagageutrymme i liter på bilarna. Hur vet jag ifall de har räknat upp till fönstret eller upp till taket? Jag hade utgått ifrån att det var till taket. Men är det bara till fönstret man räknar så är det ju lite fult.

Min poäng var nog egentligen mest att det bästa är att jämföra hur bagageutrymmet faktiskt ser ut och upplevs i verkligheten just för dig/er, istället för att jämföra liter.

Det som tex du kanske värdesätter med barnvagn kan ju vara helt värdelöst för mig med hundbur, eller tvärtom... smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fri fart för ett fritt folk!
14 441 Inlägg
lördag 12:29
Brådhis skrev:
SvenBror skrev:

Min poäng var nog egentligen mest att det bästa är att jämföra hur bagageutrymmet faktiskt ser ut och upplevs i verkligheten just för dig/er, istället för att jämföra liter.

Det som tex du kanske värdesätter med barnvagn kan ju vara helt värdelöst för mig med hundbur, eller tvärtom... smile

ja hur många liter det ryms är totalt ointresant om utrymmet har pissdålig utformning. 

många moderna bilar är extremt stora på utsidan och väldigt  små invändigt.. och väldigt låga tak på kombi bilar och sedanbilar är det ett hål att lasta genom så man knappt kan lasta in en matkasse genom.

Kör fort så hinner inget hända...

Alpha
18 Inlägg
lördag 21:57
Trådstartare
Brådhis skrev:
SvenBror skrev:

Growe skrev:
Brådhis skrev:
SvenBror skrev:

ja hur många liter det ryms är totalt ointresant om utrymmet har pissdålig utformning. 

många moderna bilar är extremt stora på utsidan och väldigt  små invändigt.. och väldigt låga tak på kombi bilar och sedanbilar är det ett hål att lasta genom så man knappt kan lasta in en matkasse genom.

Vad fan, tror ni jag är en idiot eller? Jag har redan sagt att jag HATAR det där med dåligt utformade bagageutrymmen ? det var PRECIS därför jag dissade Toyota Corolla Touring Sports från början! Det lutande taket gjorde det omöjligt att få in en liggdel och resväskor utan att behöva pussla som en förlorare. Jag är inte här för att gissa mig fram ? jag har testat skiten i verkligheten och det sög. Så sluta predika om något jag redan fattar!
Och ja, jag håller med om att liter inte säger allt ? det är ju uppenbart! Men ni verkar ha missat att jag redan kollat på V70, V90 och XC90 och försöker lista ut vad som funkar för MIG. Jag har barnvagn och fyrkantiga grejer att få in, inte en jävla hundbur, så jag skiter i vad som är "värdelöst" för någon annan. Jag behöver praktiskt utrymme, inte moderna bilar som ser flashiga ut men är värdelösa när man ska lasta. Lågt tak och små hål att lasta genom? Been there, hated that. Ge mig något som funkar eller sluta slösa min tid!
Senast redigerat av SvenBror (lördag 21:57)

Escape the matrix.

Alpha
18 Inlägg
lördag 22:02
Trådstartare
Alright, jag har druckit för mycket ikväll och jag är förbannat trött. Jag ber om ursäkt om jag kom på er som en bulldozer. Men låt oss vara ärliga. jag är så jävla trött på det här med bilar att jag håller på att explodera! Jag skrev från början att jag jagar en begagnad bil för runt 150k, en kombi med stort bagageutrymme för barnvagnen, bränslesnål, diesel eller bensin, pålitlig, automatlåda till frugan, backkamera och dragkrok. Jag la fram mina krav som en boss, men det känns som att jag bara snurrar runt i samma skit ? bilar som inte lever upp till förväntningarna eller kostar som en jude!! Jag viker inte ner mig, men just nu har jag fått nog av det här bilpusslet.

Så ja, jag kanske blev för hård i tonen ? alkohol och irritation är en dålig mix ibland. Jag är ledsen om jag körde över er, men jag är klar för ikväll. Jag går och lägger mig, laddar om och kommer tillbaka starkare imorgon. Tack för att ni försöker hjälpa till ändå ? ni är ändå riktiga krigare. Men nu är det game over för idag!

Escape the matrix.

* Voff voff *
10 827 Inlägg
Igår 09:57
Du har rätt, jag ska inte slösa din (eller framförallt min) tid mer. Lycka till!
Senast redigerat av Brådhis (Igår 09:57)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
26 433 Inlägg
Igår 11:55
Tror inte vi kommer längre.

Vill du ha hjälp i fortsättningen så lägg till en trevligare attityd, tack.

Tråd låst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök