Läst igenom tråden, riktigt fin bil du har. Kände igen några vyer på dina bilder och såg också att du håller till i samma garage som jag gjorde när jag renoverade min bubbla. Till och med samma plats :-) !
Där ser man. Jag har hängt i garaget sen 2020 men kompisen/kollegan som jag hyr garaget med har varit där sen 2015. Lite trångt på två pers kanske. Hade varit kul att få plats med en lyft men då blir det svårt att få ut bilarna sen.
Trevligt med Can Lambda dom där innovate mätarna kan vara lite så där. Är själv inne på att skaffa can lambda då jag tycker det är svårt och få link och mätaren att visa på pricken samma
Trevligt med Can Lambda dom där innovate mätarna kan vara lite så där. Är själv inne på att skaffa can lambda då jag tycker det är svårt och få link och mätaren att visa på pricken samma
Jag köpte en Aem lambda med canbus först men ångra mig. Den hade säkert funkat lika bra och den är typ 1000:- billigare än Links. Men jag passade på att köpa en när det va 15% på links grejer vid black friday.
Fått igång en usb till canbus omvandlare till Link sprutet nu. Så då kan man köra Realdash appen via canbus istället. Så lär man sig göra layouts och scripta lite xml till Realdash så kan man få flera funktioner in i sprutet. Så jag t.ex. kan slå av/på launch control och ändra laddtryck via Realdash appen. Får se om jag orkar sätta mig in att lära mig det. Men nu har jag iaf det så det är förberett.
Då min tankmätare sluta funka efter jag förra gången rev upp tankarmaturen. Så va jag tvungen att riva ur den igen. Så denna gång när jag ändå hade tankarmaturen lös så uppgraderade jag till grövre kablar till soppapumpen och så bytte jag till en äkta walbro pump istället för en kopia. Även om det inte var något fel på kopian. Köpte även ny packning och plastring från Volvo
Småpill igen. Tyckte elfläkten låter så mycket så bytte ut det enkla reläet mot ett fläktrelä som klarar av pwm-styrning. Så nu kan jag köra ställbar hastighet på kylfläkten. Dock blev det väldigt mkt pwm-ljud ifrån själva fläktmotorn på låga hastigheter. Provade ändra hz men ljudet kvarstår men blir annorlunda. Hörs mest när fläkten startar och på lägre hastigher.
synd det inte funkade med pwm styrningen. Fläkten låter ganska mkt, vet inte hur det är för dig men för mig startar fläkten väldig sällan och när den går är det bara en kort liten stund. Hög fart har jag nog inte fått till att gå igång någon gång.
Här har det varit dött ett tag. Skruvar bara när jag känner för det samt tröttnat på att slänga alla pengar på bilen hela tiden.
Va inte nöjd med avgassystemet så gjorde om det och satte en v-band för att enkelt kunna plocka bort främre delen samt flexbit för att skona original grenröret. Så skulle man vilja byta turbo i framtiden så ska det räcka med att bara släppa på v-banden är det tänkt
Gjorde även ett nytt uttag för lambdasonden. Då dom trivs bättre med att sitta mellan kl 11-13. Speciellt när man kallstartar med E85
Monterat classic bakljus på bakluckan för att få mindre nyansskillnad. Jag hade bakljus med vitare backljus för min bil hade yttre bakljus med gul blinkers från fabrik
Monterat en 16" spalfläkt istället för original 940 fläkt för att se om den funkade bättre att pwm-styra. Det funkar men låter lika konstigt som med original 940 fläkt.
Så kanske vågar mig på att boka en ny mappning nu.
Idag blev det årets första uppstart iaf. Allt verkar lira. Städade upp lite el och skruva tillbaka handskfacket men kände att det inget att ta några foton på.
Gcp hade påskrea så klickade hem två nya yttre classic bakljus då dom inte hade utgått än. Så man får kompletta classic bakljus istället för kopior. Trodde först inte det va Hella ljus jag fick. Men sen när jag packa upp ur kartongen så va det Hella logga på plasten iaf.
Gcp hade påskrea så klickade hem två nya yttre classic bakljus då dom inte hade utgått än. Så man får kompletta classic bakljus istället för kopior. Trodde först inte det va Hella ljus jag fick. Men sen när jag packa upp ur kartongen så va det Hella logga på plasten iaf.
finns 2 olika på volvo på 960/s90 så finns det en mer tonad variant än classic ljusen
det märkte jag den hårda vägen när jag bara bytte ytterdelen på en 940 helt annan färg mot delen på luckan
Gcp hade påskrea så klickade hem två nya yttre classic bakljus då dom inte hade utgått än. Så man får kompletta classic bakljus istället för kopior. Trodde först inte det va Hella ljus jag fick. Men sen när jag packa upp ur kartongen så va det Hella logga på plasten iaf.
finns 2 olika på volvo på 960/s90 så finns det en mer tonad variant än classic ljusen
det märkte jag den hårda vägen när jag bara bytte ytterdelen på en 940 helt annan färg mot delen på luckan
Enligt Vadis så är det samma artikelnummer på 960/v90 och Classic bakljusen iaf. Jag beställde på artikelnummerna jag hittade i Vadis. Enda skillnaden jag vet är att har du 940 tidig 960 med gula blinkers original så har du ljusare backljus på bakluckan. Därför man får nyansskillnad om man bara byter till vita yttre. Men jag har redan bytt till äkta Classic ljus på bakluckan men mina yttre är fortfarande kopior från Depo eller nån sån tillverkare inte ifrån Volvo.