Planen med denna är att få den i brukbart skick, sätta i en small block chevy och ha lite Amerikansk 70-tals ratrod stuk på bilen.
Så här såg den ut när den hämtades, stått nedsjunken i en skog och inte startad på över 20 år.
Jag insåg fort att här fanns en hel del jobb innan denna bil ska kunna bli körduglig igen..
Det var bara att börja kapa och rostlaga (nu är inte jag något proffs och hade aldrig gjort något liknande innan så lagningarna är långt ifrån perfekta men man lär sig allteftersom)
Vips så satt där en tröskel!
Avsaknaden av golv började även åtgärdas.
Båda baljorna bak hade återgått till naturen så dom fick återskapas av bästa förmåga
Muttrarna på insidan av balken där växellådan fästes hade vid något tillfälle lossnat från sina svetsar och någon löste detta med kikhål i balken, detta åtgärdades och nya muttrar helsvetsades på insidan.
Var vid detta tillfälle ganska trött på rostlagning så valde att försöka få liv i bilen och efter att ha fått nya tänddelar och lite bensin i förgasaren så hoppade den igång utan större bekymmer.
Bakaxeln och tillhörande stag fick sig en översyn med lite ny färg och nya bussningar, bilen fick nya bromsok, skivor, belägg och slangar runt om och även lite nya bromsrör där det kändes nödvändigt.
Bilen rullades ut för att se hur det blev med nya fälgarna monterade och här är vi idag, mycket återstår men först är det dags att få lampor och andra småprylar att lira så man vågar ge sig ut på en provtur.
Hallå! Ser ju riktigt fint ut, rostagningen ju högklassig. Kommer bli intressant att följa, rädda en 245:a är ju riktigt nice. Har för mig att det fanns kit att köpa för att bulta i V8.