Har personligen drabbats precis lika för ca 26år sen. Frugans då relativt nya Hyundai.
Jag satte dit vinterhjulen fast det var sommar för att kunna köra och flytta den.
(Finns inga till denna bilen kanske man kan låna av någon eller köpa skräphjul som bara håller luft)
Var en smula besvärligt att lyfta den.
Fick lyfta och palla med träklossar vid varje hjul innan den kunde lyftas så pass att montera första hjulet utan att den skulle ta i marken på motsatt sida.
Den bilen hade skador på tröskeln där dom hänsynslöst lyft den där man inte bör. Garagedomkraft. Orgianldomkraften hade aldrig gått.
Bodde i lägenhet då, så jag fick låna en domkraft på en verkstad jag hjälpte till ibland.
Numera finns ju Biltema mfl "överallt" för att köpa någon billig.
Vi hade helförsäkring som täckte nya hjul (orginal fälg och däckdim) och karosskadorna, och eftersom bilen var utrustad med larm var det ingen självrisk. (Detta var 1999 eller 2000 typ)
Att larmet inte hade luta-sensor och därmed inte tjöt vid tillfället spelade ingen roll. Då.
Varför dom tog helt omärkvärdiga Hyundai-orginal (STÅL)fälgar med däck av billig dim fattar jag inte. Fälgsidorna var slängda under bilen.
Var ett jäkla trassel men det löste sig.
Senast redigerat av Mossan1 (för 5 timmar sedan)