2661
Sök

Bra bil att köpa? Calibra.

195 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Hej Garagemedlemmar är nu påväg att införskaffa mig min första bil.
Eftersom pappa inte tkr det är bra att börja bilkarrären med en turbomatat bil(förstabilens turbo krånglar ju jämt enligt många) så fick det bli en sugmotor. Calibra i helhet hur är dem? 16v? räcker den effekten för en förstabil?tongue

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 juli 2007
Dawee skrev:
Eftersom pappa inte tkr det är bra att börja bilkarrären med en turbomatat bil(förstabilens turbo krånglar ju jämt enligt många) så fick det bli en sugmotor. Calibra i helhet hur är dem? 16v? räcker den effekten för en förstabil?tongue

Varför köpa en bil som ALLA har?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

15 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Dawee skrev:

ni kanske har många calibror i Älvkarleby, men i resten av sverige så är dom inte så himla vanliga. det går ju minst 50st 740 på 1 calibra om man räknar hur många som finns i sverige av vardera fordon.

OnT: calibran är en fin o bra förstabil. du ska dock se upp med rost i hjulhusen o skärmkanterna bak då det brukar finnas mycket rost där. det finns också mycket styling prylar till calibran.

vill du ha mer info om calibran så gå in på www.calibrateamsweden.se . där kan du gå till information som finns högt upp på sidan. där står det fakta om bilen samt om dom olika motorerna som finns till calibran
Senast redigerat av mickinho (15 juli 2007)

Bil byggare/Företagare
71 Inlägg
15 juli 2007
Inlägg redigerat med hänvisning till reglerna

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet.
Senast redigerat av chrizz (16 juli 2007)

/ Johan Nilsson
www.zzstreetstyle.se

956 Inlägg
15 juli 2007
jaa somm sagt..Satsa på 16v du..Går hyffsat plus att dom går ganska billigt..Bra bil...förutom att dom är rostkänsliga då

eldus veldus

Miklen
15 juli 2007
ZZ_Street_Style skrev:
*redigerat

Vågat att göra reklam i en tråd.. hm wink

Men iaf ja kikade på calibra 16v innan ja köpte bmwn.. Det är en jäkla schysst förstabil..man sitter bra, även jag som e lång.. 16v är rapp för å va så "klen" Helt klart en rolig förstabil. Dock så valde ja bmwn istället dels för ja tycker den e snyggare å ja skiter i att alla andra har en likadan.. Sen så tyckte ja det va mycke mer kvalitéts känsla å modernare drag på bmwn. Å inte minst så är ju calibran felhjulsdriven om man inte skulle få för sig att satsa på 4wd...

Den calibran ja kikade på hade 14k mil på sig å fullt RS paket å 18" fälg.. dock så va den såld..annars hade det nog varit den ja spakade. Kikade på andra 16v men där va just d som ovan säger.. rost i skärmar.. oljeläckage packbox å lite ditt å datt fel..tyvärr smile
Senast redigerat av Miklen (15 juli 2007)

1 503 Inlägg
15 juli 2007
Köp inte en 8v vad du än gör! Jag köpte på mig en sådan som jag byggde om totalt. Sen när jag fick komma med ut med den på vägen så tröttnade man på att bli omkörd av nästan alla smile Så se till att skaffa en bil med bra motor direkt! Calibra turbo går nog hyffsat tror jag big_smile
Senast redigerat av Oboy6 (15 juli 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

7 100 Inlägg
15 juli 2007
hadde satsat på nån golf eller nå liknande till och börja med tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 019 Inlägg
15 juli 2007
Golf vr6 wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

414 Inlägg
15 juli 2007
Tycker att calibrorna är fina bilar kollade själv på en förut innan jag köpte mercan, men det fick bli mercan eftersom jag fick den för ett sånt bra kompis pris smile Men om du nu ska köpa en calibra så har jag hört att 4wd brukar krångla rätt mycket sad

golfarn_nr1 skrev:
Dawee skrev:

Spela roll? Om han vill ha en Calibra så är det klart att han ska köpa en big_smile
Senast redigerat av svanstrom (15 juli 2007)

hej

Sök