2246
Sök

Vilken utav dessa lådor? MDS VS ROCKFORD FOSGATE

1 634 Inlägg
15 juli 2007
Om du sätter ett säkringsblock bak på din befintliga strömkabel strax innan stegen, så delar du där upp strömkabeln till valfritt antal, powerblock funkar också. Skillnaden på ett säkringsblock  och ett powerblock är att du kan säkra av den nya klenare strömkabeln med en mindre säkring för att hindra eventuell kabelbrand. Säkringsblock är alltså att föredra.

Använd hellre 2st 21mm2 kablar till ett och samma fuseblock än en tjockare kabel, blir mycket smidigare att dra. ifrån fuseblocket kör du exempelvis 16mm2 kabel vidare till steget. (detta helt beroende på hur kraftiga stegen är, i ditt fall räcker 16mm2)

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

257 Inlägg
15 juli 2007
ja hade dubbel xmax 12 o tyckte dom var skitbra! körde på gp3 steget.....nu ska ja har 3st me monoblock o lite mer grejjer big_smile

1 878 Inlägg
15 juli 2007
utan tvekan rockford! Spelar bäst i alla väder. kört MDS, GAS, SONY.... men Rockford spelar fortfarande bäst. enligt mig.

6 851 Inlägg
15 juli 2007
Den RF basen i sig är nog inte fel. Men lådan är sånt skitbygge..Hade sån låda med 2x12", det va nog den klenaste låda jag sett någon "större" tillverkare bygga. Tror att det är 16mm MDF, har för mej att det inte va någon stegning i lådan och sidogavlarna är till 50% gjorda i tunn plast. Ja, ni får räkna ut själva hur pass detta låter....

103 Inlägg
16 juli 2007
RF basen spelar betydligen bättre. Rockford är försiktiga med sina effekt angivelse, det står säkert 150wrms på deras bas, men jag vet att dessa basar kan ta imot uppåt 400wrms utan problem. Därimot MDS överspecar sina element. Satsa på ett 2ch steg om du inte har råd till ett monosteg, bryggkoppla för max effet. 21mm strömkabel räcker gott o väl. Biltema har bra strömkablar har de bevisat.

Kondensator är ett bra kompliment räcker med 0.5, allså 300w till subbasen och restrerande till överigt. Men köp ett friskt batteri samtidigt!

RF före MDS alla dar i veckan dock kika på andra grejjor om du vill ha optimal prestanda för pengarna.

Sök