2923
Sök

problem med bas dunk när man byter låt

812 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
varje gång när jag byter låt på cd spelaren så dunkar baslådan till med en relatift hög bas dunk. det händer ävan när jag byter radiokanal mm

Någon som vet vad det kan vara

14 Inlägg
17 juli 2007
Kan vara signal jorden i din HU som e kass...

812 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
jag har provar med en annan HU och då fungerar det som det skall. den sterion hade därimot lite extra kablar som jag fick sätta dit imellan bilens kablar och HU

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
17 juli 2007
Fick samma problem när jag bytte HU på ttn så köpte  avstörningsfilter och kopplade in mellan stegen och  stereon.

http://www.kjell.com/content/media/images/items/39607.jpg
www.kjell.com
Avstörningsfilter Audio RCA.

Problem solved big_smile
Senast redigerat av laazy (17 juli 2007)

10 287 Inlägg
17 juli 2007
Och man bara får knäppningar/dunk när man byter spår /kanal så är det med största sannolikhet bränd signaljord i HU.

INNAN (!....) man kollar med en annan / ny HU så skall man NOGA kontrollera jorden så att man inte knäcker sin nya stereo.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

121 Inlägg
17 juli 2007
tja..hade samma problem med mitt ljud.....ja gjorde som så att ja koppla ur cd, steg mm... lät de stå över natt...koppla in o de funka..vet ej vad de va som störde...men försvann gjorde de...

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

812 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
saken är att jag håller på att sälja bilen och det är en som skall komma kolla på den om 4 timmar

vilken färg har kablen (om ni vet det) och hur kollar man om den är sönder

10 287 Inlägg
17 juli 2007
Det är i så fall inne på kretskortet det har gått sönder.

/Göran

golf4gti skrev:
vilken färg har kablen (om ni vet det) och hur kollar man om den är sönder

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

812 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
jag har nu öppnat upp hu så attt man ser baksidan på kretskortet medn jag ser inget fel
jag kan dock inte se framsidan då den sitter lödad fast i metallramen så jag antar att det är bara att kasera den eller är det någon annan som har något förslag

Sök