3978
Sök

Delning av framssystem

21 761 Inlägg
1 december 2005
Okej..... Vad står det på "potentiometern" som du vrider på för fullt, står det gain eller hipass eller nåt?
Senast redigerat av Drönirettab (1 december 2005)

6 851 Inlägg
1 december 2005
Vart köpte du steget,eller av vem? sitter det "2" stycker sånna "potentiometrar" uppepå steget?
eller sitter de på sidan?
Bara för du köpte steget i höstas så kan du ha fått den äldre modellen..

25 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
har ju 4 st totalt, varav Gain på 2 av dom, men resten vet jag inte just nu, sitter ju inte i bilen för tillfället... men det är kanske möjligt att det itne är ställbart. Får helt enkelt ta och se efter i morgon,..

25 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
Vart köpte du steget,eller av vem? sitter det "2" stycker sånna "potentiometrar" uppepå steget?

Det sitter 4 st på sidan..

6 851 Inlägg
1 december 2005
Denny skrev:
Tiaz skrev:

Det sitter 4 st på sidan..

oki..som jag trodde..du har ett fast filter i ditt steg. det du vridit till max är antagligen bass boost eller gain till max, antagligen båda.
det är inte så konstigt att ditt framsystem går "lågt" som du säger..det ger en basförstärkning när du vrider boosten till max (tror 18db)
ta en titt imon och ställ ner ALLA dem på 0 noll zero zipp nada..sen gör du så att du ställer enbart den som det står gain på så skall du se att det kommer låta bättre.. wink
Hur har du föresten kopplat? har du lagt det i mono läge eller kör du på 2 av 4 kanaler? (typ 2 till fram och 2 bak?)

PS: jag har steg som jag tänker sälja om du är intresserad, även basar. PM:a vid intresse..
Senast redigerat av Tiaz (1 december 2005)

25 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
oki..som jag trodde..du har ett fast filter i ditt steg. det du vridit till max är antagligen bass boost eller gain till max, antagligen båda.
det är inte så konstigt att ditt framsystem går "lågt" som du säger..det ger en basförstärkning när du vrider boosten till max (tror 18db)
ta en titt imon och ställ ner ALLA dem på 0 noll zero zipp nada..sen gör du så att du ställer enbart den som det står gain på så skall du se att det kommer låta bättre.. wink
Hur har du föresten kopplat? har du lagt det i mono läge eller kör du på 2 av 4 kanaler? (typ 2 till fram och 2 bak?)

PS: jag har steg som jag tänker sälja om du är intresserad, även basar. PM:a vid intresse..

Jag kör 2 till framsystemet och 2 bryggade till Basen... vilket ifs är lite klent så jag tänkte skicka i mitt Phenix Gold steg te basen i stället,
Vad är det för roligt du har att sälja då??
Jag ska ta mig en titt på det imorgon, kan tänka mig att du har helt rätt,..

6 851 Inlägg
1 december 2005
Denny skrev:
Tiaz skrev:

Jag kör 2 till framsystemet och 2 bryggade till Basen... vilket ifs är lite klent så jag tänkte skicka i mitt Phenix Gold steg te basen i stället,
Vad är det för roligt du har att sälja då??
Jag ska ta mig en titt på det imorgon, kan tänka mig att du har helt rätt,..

Ja det är lite klent att köra ditt framsystem på det steget. Du skulle behöva mera kraft till det än vad du nu har (om det nu är ett KX 200.4)
jag är 99% säker på att jag har rätt ang. ditt steg och med delningen..
har själv haft just ett KX 200.4.

Det jag säljer är tex. ett Kicker 350.2 som skulle passa bra till ditt system.
Inte mycke använt garanti kvar i massa månader..
har även ett KX 1200.1 att sälja. Det är oxå i väldigt bra skick och ger MASSA effekt..!!

självklart Kicker wink PM: för pris.

781 Inlägg
6 december 2005
att dom skorra är väll ett täken på att du får för mkt bas i filterna å de får du ju när du har stält steget fel som du kanske har gjort så ja tror me på de Tiaz sa! prova de..

25 Inlägg
6 december 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
Ja det är lite klent att köra ditt framsystem på det steget. Du skulle behöva mera kraft till det än vad du nu har (om det nu är ett KX 200.4)

har även ett KX 1200.1 att sälja. Det är oxå i väldigt bra skick och ger MASSA effekt..!!

Har nu haft ute passagerarstolen, och det var ett KX 200.4.
Har även ställt ner Boosten, vilket resulterade i mycket bättre ljud, fick för mig att boosten inte fungerade när man körde Hipass delning, men där hade jag tydligen fel...
Var ju ifs till basen jag tyckte det var lite klent, men det skadar ju inte med mer effekt till framssystemet heller smile

6 851 Inlägg
6 december 2005
Denny skrev:
Tiaz skrev:

Har nu haft ute passagerarstolen, och det var ett KX 200.4.
Har även ställt ner Boosten, vilket resulterade i mycket bättre ljud, fick för mig att boosten inte fungerade när man körde Hipass delning, men där hade jag tydligen fel...
Var ju ifs till basen jag tyckte det var lite klent, men det skadar ju inte med mer effekt till framssystemet heller smile

Hehe, jupp..Kicker "kan" jag någorlunda iaf. wink
Ja du får köpa vilket steg du vill. Nu kommer jag ej ihåg vilken bas du hade, men ta du tex. KX 350.2 så kommer det att rocka på ganska bra med det lilla steget oxå..(i bryggat läge asså).
Steget är just nu ganska så tungt belastat för dej då du kör framsystem och bas på det..
200.4 är inte direkt optimalt för en bas, utan mera för att driva de "vanliga"  hötalarna i bilen..

Sök