3766
Sök

Angående toppackning eller ej

177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#1
Har kört länge me min Subaru legacy turbo tills den tillslut började gå på tre och gick skit dåligt, och det har blvivit allt högre tryck i kylaren allt eftersom. Stenhårda slangar, detta vatten har då tryckts ut i slangklämmor och så. inte direkt dragit nå vätska,lite då å då bara få fyllt på lite, vanlig motortemp, bara högt tryck.
lukta lite konstigt om vattnet men inge fel i oljan.


Så nu har den varit inne på verkstad, Har provtryckt topparna och de var hela, sen sa de som tog bort packningarna att de inte såg speciellt dåliga ut, nått på ena sidan av packningen ,men nått måste de ju har varit me dom tycker jag??

Stiften såg bra ut..

Hoppas Inte de är nå annat som nå spricka i blocket:(
Senast redigerat av bobi85 (13 juli 2007)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
#2
Hej, men om den inte direkt tog vatten så måste den ju tryckt luft in i systemet, luftläckage syns ju inte direkt på en packning...


177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#3
å det kan vara som gjort detta? kan en packning var lite otät å ta in luft eller vad?
Senast redigerat av bobi85 (13 juli 2007)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
#4
Den kan trycka luft från cylindern in i vattenkanlerna i motorn och ut i kylaren. Aldrig varit med om det själv men det kan ha varit så...


177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#5
okej alltsåen liten packningläcka menar du?


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
#6
Ja nåt i stil med det. Jag brukar göra det med lite mer stil, blåsa bort en hel sida eller så tongue


177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#7
Ja ja vette fan va de är. nån jävla pys punka. men hur Fna kan bilen påverkas så jävligt av lite luft så där?

Hoppas man Inte gjort allt i onödan? men skulle ändå byta koppling å nån packbox så bort me motorn var ju ändå Inte onödigt:)

Men jag hopas de är nån skit me packningen, Kan Inte vara blocket torr du?

blir orolig för de, eller ska de vara fler symtom då?

hehe men Japsarna går Jui te så fort för att blåsa bort en halv sida;)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
#8
Nej blocken brukar ge sig väldigt sällan, har du kört den i kok? Då kan mycket hända som inte märks direkt?


177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#9
I min ägo har den då aldrig gått upp i temp eller något sådant, Enda är att den bubblat i kärlet som jag antar är luften, Inte då nå värme kok har då jag vart me om:)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
#10
Då ska blocket inte kunna ge sig om du inte har herrejösses effekt...


177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#11
Nä det har då ajg Inte:) men man vet ju aldrig hu förra ägaren råkat för, men det är ju 3 år sedan typ nån annan ägde den och jag tycker då de borde märkas snabbare då..  Men man får hoppas på de bästa..


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
#12
Det enda som kan döda ett block är egentligen övervarv (stake i sidan), att det skär och ångblåsor, vid mycket effekt och kass kylning...


177 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
#13
Okej så det kan inte uppstå sprickor bara så där , säger att den spikat fast  jag intw hört nå direkt spikning eller nån fuelcut så där?


177 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
#14
Ingen mer som kan ha en teori av om det är det jag trott eller Inte..


Klyphuggare
328 Inlägg
16 juli 2007
#15
Hade liknande problem med min koja fast den gick inge sämre men ett jävla tryck i kylarn. Jag böt toppackningen och sen blev det bra. man kunde knappt se var packnigen var blåst bara lite svart mellan en cylinder och en kylkanal.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

177 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
#16
okej de lät ju betryggande:) Får hoppas de 'r lika lindrigt på min också.


177 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
#17
Hur är det med legacyn, Måste bultarna efterdras på topparna? Hur  ska de gå till, går ju Int att få bort topparna efter man satt i motorn igen.


2 122 Inlägg
19 juli 2007
#18
bubblar det och du har hårda slangar så skulle jag gissa på toppackningen iaf

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

177 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
#19
Okej nu ör jag bra less, lämna in bilen för att den gick på tre burkar, det var högt tryck i kylaren, så den tryckte ur sig vatten.

Antog att de var packningen och lika firman, med allt bytt å så, toppar hela, och ihop satt motor så går den fortfarnade lika.

Den går på tre först sen när turbon laddar så går den på 4.

Va kan de vara för skit, den får soppa, stift å så hela, tändspole.

Kan de vara nån lyftare som jävlas:(


177 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
#20
Ingen som vet, Å det dumma var att Inte verkstaden provtröck den innan de montera in motorn igen, för de går väl att provtrycka den med motorn ur också?


Jag blir tokig



Sök