3519
Sök

Hur fäster man ett body kit?

53 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
har en fråga angående bodykit . hur ska allt fästas ? . är inte så insatt i styling så tyvär har ja ingen kunskap om kjolpaket .

Take A Picture It Last Longer =)

414 Inlägg
24 juli 2007
Bra fråga undrar samma sak? Någon som kan ge oss svaret vi vill ha? wink

hej

LillNaisarn
24 juli 2007
det varierar ju ganska mkt om man köper från större och välkända firmor så är det oftast fästen så det passar på org fästena på bilen , annars är det bara göra egna fästen.

(nu får gärna ngn fylla i eller bättra på ens "förklaring")

414 Inlägg
24 juli 2007
LillNaisarn skrev:
det varierar ju ganska mkt om man köper från större och välkända firmor så är det oftast fästen så det passar på org fästena på bilen , annars är det bara göra egna fästen.

Hmm lånar tråden lite o frågar om jag köper från mercedesshoppen.com rieger kjolarna till min 190:a så då bör det alltså vara fästen på dom så de passar i orginalfästerna? smile

hej

Toyota-Frälst
310 Inlägg
24 juli 2007
LillNaisarn skrev:

Limma då? Jag har hört att det är väldigt vanligt på sidokjolar åtminstone, men vad för lim har man? hmm

LillNaisarn
24 juli 2007
Tommy_Enk skrev:
Limma då? Jag har hört att det är väldigt vanligt på sidokjolar åtminstone, men vad för lim har man? hmm

Har inte ngt exakt svar, men skulle tro med största sannorlikhet är det bara att limma med Tex Sikaflex eller PL400, är enkelt och sitter med det .

284 Inlägg
24 juli 2007
Sikaflex och popnit funkar om det finns något att fästa i . . .

You don't need a reason to help people.

1 833 Inlägg
24 juli 2007
Jag limmade min fram å bakkjol med något lim man använder för att limma glasblock. Spelar nog ingen större roll vad för lim du använder.
Vet att många använder PL400, starkt och bra lim. Tar dock lång tid inan PL400 härdar.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

231 Inlägg
24 juli 2007
De bästa sättet är att tillverka egna fästen enligt mig..lättare att ta bort om de skulle hända nått än att om man skulle popnita lr limma..då e du körd sen! Min bil har orginalfästklossarna som jag spruta massa byggskum bakom så de kom in mot karossen..funkar utmärkt o de låter fronten andas lite i o me att de blir liiite flexibelt iaf!
Ingen som fattar kanske men ja försökte hjälpa iaf:P haha

--DEWEN, The On And Only!--

811 Inlägg
24 juli 2007
Själv så åkte jag till bilskrot och fixa både en fron och bak spoiler som jag tog fästena ifrån, detta för att om jag gör mig av med bilen så får dom med allt i orginal skick. Har inte bestämmt mig hur jag ska göra med sidokjolarna än, lutar åt PL400.

1 489 Inlägg
25 juli 2007
svanstrom skrev:
LillNaisarn skrev:

Hmm lånar tråden lite o frågar om jag köper från mercedesshoppen.com rieger kjolarna till min 190:a så då bör det alltså vara fästen på dom så de passar i orginalfästerna? smile

Rätt svårt för oss och veta roll, har inte företaget en kundtjänst istället ?!

• Även den starka måste ta i när han skiter

LillNaisarn
25 juli 2007
MarcusL skrev:
Rätt svårt för oss och veta roll, har inte företaget en kundtjänst istället ?!

Bara att ringa Chriss på Mbsca eller skriva på hans forum så får man hjälp, han pysslar ju även med montering ifall svanstrom skulle inte vela göra det själv wink

Sök