2901
Sök

Slutsteg Carpower 4-400 4 kanals...?

121 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Har hittat ett slutsteg jag funderar på att köpa. Det ska driva två tolvor på 300wrms vardera. Så det lär nog funka, men någon som vet nått om detta steg är det bra???

Power! The new amplifiers from CARPOWER impress by an overall powerful performance. Solid heat sinks, top workmanship with high-quality connections, and last but not least PSUs and power amplifier circuits of very high power capability. The POWER amplifiers set new standards!

Car HiFi amplifier, 4 channels, 900W

4-channel power amplifier (2Ω stability) with adjustable low-pass and high-pass, can be bridged (2-channel, 3-channel, and 4-channel modes), high output power with an excellent radiation and perfect stability, also at high capacity utilization, var. bass boost, parallel line out (mono master), RCA line input and high level IN plug-in connection. The solid heat sink emphasizes the power capability of the power amplifier also with its appearance (POWER writing at the cut edge of the heat sink). Solid screw connections for power and speakers.

Technical Facts

Max. power: 900WMAX
RMS power 2Ω: 4 x 160WRMS
RMS power 4Ω: 4 x 100WRMS
Bridged power 4Ω: 2 x 320WRMS
Frequency range: 10-20,000Hz
Load impedance (min.): 2Ω (bridged: 4Ω)
Input sensitivity (line): 0.2-4V
Input sensitivity (high): 0.65-7V
Channel separation: > 40dB
S/N ratio: > 85dB (A)
THD: < 0.1%
Low-pass: 30-250Hz, 12dB/oct.
High-pass: 60-1,200Hz, 12dB/oct.
Bass boost: 0-12dB/50Hz
Operating voltage: 10-16V DC current /80A
Connections: screw terminals
Line: 2 x RCA L/R
High input: cable connectors
Speakers: screw terminals
Line: 1 x RCA L/R
Admiss. ambient temp.: 0-40 °C
Dimensions: 255x65x432mm
Weight: 5.8kg

Gatebil Mantrop 2007

Team Autohifi!
865 Inlägg
23 juli 2007
Hej Tobias,

Carpower 4/400 är helt nytt på marknaden och många är inte sålda.
Spelar riktigt bra efter ett snabbt test, MEN ska du köra basar så skulle jag välja ett mono steg.
Vet inte riktigt vad du har för basar som du har tänkt att driva?

Ska du köpa ett nytt steg så välj ett som gör jobbet bra gjort då, vi hjälper dig gärna med valet av steg.

Är basarna på 300w så bör det inte vara så svår jobbade och steget bord kuna driva dem, men mitt råd är dock mono steg.

Good Luck!

121 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Det ska driva 2x Arizona Eagle 12" 300wrms i en bandpass låda.
Har funderat på ett monoblock men eftersom det är så dyrt hade jag tänkt mig ett 4ch steg.
Eftersom jag kört på ett 4ch förut å det har fungerat bra så tänkte jag köpa detta steg eftersom det inte va så dyrt, och värkade inte va så dåligt heller.

Gatebil Mantrop 2007

Team Autohifi!
865 Inlägg
24 juli 2007
Hej Tobias,

Förstår hur du menar.
Du kan ha steget till flera saker en bara ev. basarna.

Steget lämnar bra med effekt och ser bra ut.
Testet jag gjorde var att koppla det till ett 6.5" kitsystem samt 12" bas och det drev på ganska bra tycker jag.
Priset är ju som sagt ganska bra på detta.

Good luck!

121 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Jo den lär nog klara av att driva mina basar. Resten kör jag på stereon.
Blir nog så att jag beställer en sådan, verkar helt ok.

Gatebil Mantrop 2007

Sök