2807
Sök

rockford fosgate p212s4?

45 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
hej jag har precis köpt 2 stycken rockford fosgate 12 tummare där står att dom e på 200watt rms och 400watt max.. stämmer verkligen detta för andra fabrikat som är mycket billigare t.e.x mds m,m har dubbelt så hög effekt. har jag gjort ett dåligt köp eller e det bara t.e.x bara mds som överdriver?

764 Inlägg
8 december 2005
jonne_audi skrev:
hej jag har precis köpt 2 stycken rockford fosgate 12 tummare där står att dom e på 200watt rms och 400watt max.. stämmer verkligen detta för andra fabrikat som är mycket billigare t.e.x mds m,m har dubbelt så hög effekt. har jag gjort ett dåligt köp eller e det bara t.e.x bara mds som överdriver?

Effekt är inte allt. Man ska inte stirra sig blind på watt.

TeQuilla

45 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
ok tack. men vad ska man gå efter då om man inte kan provlyssna dom??

4 571 Inlägg
8 december 2005
rockford är ju bra prylar så jag tvivlar på att du kommer bli missnöjd

45 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
ok de får ja hoppas har inte kunnat prova dom än för ja får inte rätt på remoten till slutsteget. men har fått hjälpå med de nu bland annat av dig tack för hjälpen ska prova dom sen

136 Inlägg
8 december 2005
Detta har kommit upp ett par ggr....
Dvs effekten (watten) säger inget om hur bra en högtalare låter.

Det enda man kan göra är att prov lyssna och laborera sig fram.
Senast redigerat av rotel (8 december 2005)

172 Inlägg
8 december 2005
RockFord er bra grejer !
Som fler säger, så kan du inte kolla endast på watt...

Man kan vell inte läsa sig till att en bas/högtalare er bra/dårliga...

Det bäste er att man lyssnar på dom och gör sin egen mening om dom.
Jag kör RockFord i min bil, och jag er inte besviken kan jag säga ! Jette nöyd med min, och kommer att använda RF hur länge som helst.. Det skall mycket till för att jag byter...

Du kommer INTE att bli besviken smile

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

136 Inlägg
8 december 2005
man kan inte kolla på watten överhuvudtaget. Egentligen säger den inte mycket alls.

En sak som skulle vara intressant, är att mäta högtalarens effekt tålighet vid olika lådstorlekar och olika frekvensområden osv osv ? eller hur ?

/johan

21 761 Inlägg
8 december 2005
En sak som man oftast får räkna med är ju att basen bottnar innan man kommer upp till effekttåligheten.

172 Inlägg
8 december 2005
Vad för ett steg skall driva dom ?
Det har mycket att säga det med ! smile

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

Sök