3961
Sök

Galningar i trafiken. (Taxi Göteborg)

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
woho! Man kan hitta hit via google big_smile http://www.google.se/search?hl=sv&q … &meta=

Truckdriving Man

VAG entusiast
277 Inlägg
25 juli 2007
det är ju helt otroligt hur dem kan med att göra så här. Lånar tråden lite: KOmmer i håg att när jag och pappa skulle åka och titta på fälgar till min bil borta i Kungälv så låg det en danske lastbil framför oss och massade sig fram. Så pappa körde om han när det var fritt. Det gick bra, men sen så var det som om lastbilschafisen blev till självaste djävulen. Han gasade och låg och pressade i röven på 9-5:an som pappa lånat hem av Saab. Han försökte tränga sig förbi på insidan. Så snacka om att trafiken har blivit sämmre med åren.

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

The world is mine
82 Inlägg
25 juli 2007
Inte första gången man upplever taxichaffisar som idioter. Går inte en dag i denna stan utan att man antingen ser eller blir halvt ihjälkörd av en otroligt sur taxi. Som sen skäller?
Vart får dom sina körkort ifrån?! mad Och av vem??? Och de ska föreställa yrkeschafförer *fnys*

Måste verkligen någon bli ihjälkörd innan någon över huvudtaget reagerar? Jag är lätt med på att sätta dit dessa trähattar.

Bad like I wanna be

RS
886 Inlägg
26 juli 2007
Svårt att föreställa sig...har nog aldrig sett en taxichaffis bete sig så. Kanske är annorlunda i Norrland ;D

Focus RS

32 Inlägg
26 juli 2007
De verkar uppfinna sina egna trafikregler de där...
Fick själv en göteborgstaxi en meter bakom mig (under omkörning) på E6 i höjd med
Kungälv norrut. Min egen fart var väl kanske 120 o taxin syntes knappt i speglarna när
jag började gå om tradarn. Så nog har de bråttom alltid...
Varför inte börja med ordentliga färdskrivare i taxibilarna. Det har ju funnits i
övrig yrkesmässig trafik i decennier.

Never argue with idiots.
They pull you down to their level, and beat you with experience.

1 010 Inlägg
26 juli 2007
har precis samma uppfattning...

min kusse blev mejad för ett par veckor sedan, han satt på en motorcykel(!)

Inne i stan (sthlm) stod taxin stod parkerad på sidan av vägen.
Och när min kussin gled förbi i 50 km/h svängde han ut, utan och blinka eller nått.
Antagligen var kussen i dödavinkeln.

Det äckliga va att "chaffören" inte brydde sig om min kusse vars fot hade vridits 180 grader och blivit nedslitet till rent ben på två ställen. Nepp, istället börjar han svära på nått språk och titta på den lilla bucklan som blivit på bilen.

Vad ska man säga?

Den erfarenheten jag har efter en idiot som förföljde mig när jag var ute i trafiken en gång efter att jag tutat då han körde 60 utanför en skola; Ring polisen direkt!
Tänkte mest på trådskaparen...som du själv säger, televäxeln skiter i hur deras förare kör, ring polisen direkt så kan de ta han in action...enda sättet!

* Voff voff *
10 781 Inlägg
26 juli 2007
Alltså... Eftersom jag har kört taxi känner jag att jag kanske borde svara här...

Men vad ska jag skriva egentligen? Tyvärr har ni ju rätt till viss del, t.ex. att MÅNGA taxisluskar kör fruktansvärt illa och hänsynslöst... Tyvärr... Detta för i sin tur med sig att "folk" som regel har taggarna utåt så fort dom ser en taxibil som gör en tavla! Som exempel så tar det 2-3 gånger så lång tid innan nå´n tutar på en om man står kvar med sin privatbil när det blivit grönt ljus, jämfört med om man kör taxin... :-)

Nåväl... Angående alla historier som folk drar upp här i tråden så är det ju för all del inte så konstigt eftersom tråden just handlar om taxisluskar, men faktum är ju att om tråden handlat om lastbilschaffisar/lokförare/spärrvakter/p-lisor/bussförare eller nå´t annat yrke där man syns så hade folk haft lika många historier om dom... ;-)

Och ja, jag tillhör den ytterst minimala skaran som faktiskt sätter en ära i att vara en bra chaufför när jag körde taxi! Jag sätter en ära i att vara just precis det som kunden vill ha: En trygg transport från punkt A till punkt B!

Så ja, vi som fortfarande försöker vara stolta i vårt yrke finns, men vi är kraftigt utrotningshotade!

Och ja, föraren av bilen som tråden handlar om är en SKAM för alla taxichaufförer!!!

Ordförklaring: Taxislusk! Förare av en taxibil som ej är ansluten till en växel men som gärna vill ge sken av det med snarlika loggor och som ses tråla längs trotoarerna en se´n lördagkväll med tiggarlyktan tänd...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (26 juli 2007)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

539 Inlägg
26 juli 2007
hmm, ni får säga vad ni vill men jag tycker att nån måste skaffa sig ett liv här... visst man blir förbannad på sånt men att skriva det på forumet och klaga? hmm... finns väl viktigare saker i detta livet ? Jag tror inte att alla ni är änglar...

Wankel
1 080 Inlägg
26 juli 2007
Garic skrev:
hmm, ni får säga vad ni vill men jag tycker att nån måste skaffa sig ett liv här... visst man blir förbannad på sånt men att skriva det på forumet och klaga? hmm... finns väl viktigare saker i detta livet ? Jag tror inte att alla ni är änglar...

lägg av nu, ok att många leker lite men jag tvivlar starkt på att många av personerna här skulle göra som den taxichauffören

MDS Västerås

Masterworks
26 juli 2007
Garic skrev:

Hehehe... Du har så rätt, tyvärr så kanske man inte har ett
liv efter ett möte med dessa taxi chaffisarna! roll

2 594 Inlägg
26 juli 2007
hmm har bott i norland hela mitt liv men så fort jag bilar ner mot sthlm så möter jag på dessa idioter tror knappast det är en slump slår alldrig fel

349 Inlägg
26 juli 2007
Taxichafforer ar nog sa rent allmant. ju storre stad dem kor i ju varre ar det me antar jag.
Bor just nu i Japan och det ar inte alls ovanligt att taxibilarna kommer och kor overhastighetsgransen MITT i gatan. alltsa rakt over den strackade linjen. Har aven varit med om en taxi som korde i sakert runt 100-110 forbi mitt hus (tror man far kora i 40 har) och sedan branner over en helt skymd korsning vid rodljus.

Finns det nan anledning till att det blir sa har? Kanns som om manga taxischafforer tror att dem ager vagen och att dem far kora hur fan dem vill.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
26 juli 2007
Polisanmälan skulle ju vara på sin plats. Minst...  Lite stryk hade vart okej med!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 893 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Garic skrev:

Jag startade tråden för att vara "en nagel i ögat" på Taxi Göteborg, som tar in drägg utan minsta vett, att köra deras bilar.
Ifall du missade det, så kolla igen i första posten. Räkna hur många ggr jag nämner "taxi göteborg".
Det gjorde jag för att denna tråd skulle indexeras högt på sökmotorer, typ Google m.m. Söker folk på "taxi göteborg" så får de träff på denna tråd i sin sökning. Även taxi göteborgs kunder får samma träff. Söker taxi göteborgs personal eller någon chefs person på taxi göteborg, så får de upp denna tråd. Efter som jag vet att mitt samtal direkt efter händelserna inte gav nått resultat och jag fortfarande inte fått svar från taxi göteborg på mitt mail, så är detta enda sättet att över huvud taget göra sin röst hörd.

Vist, jag borde skaffa mig ett liv, istället för att sitta här och klaga. Problemet är att om INGEN gör NÅGONTING, så slutar det med att någon taxi chaffis kör ihjäl mig istället. Vad vore det för liv då? wink

Allt det dåliga skall bara sopas under mattan. Syns det inte! Då fins det inte!
Klart man skall skriva om skiten, så det inte passerar helt obemärkt!

Jag har uppnått syftet med den här tråden. Googlen m.m. har indexerat tråden och den dyker upp vid sökning. big_smile
Men för säkerhets skull skriver jag en gång till... Taxi Göteborg!

Fortsätt skriv i tråden om synpunkter och egna historier. I synnerhet om taxi göteborg. wink

Sök