4430
Sök

Hur många kör turbokonverterat?

61 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
tänkte höra om de är många som kör bilar som är konverterade med turbo\kompressor ?:)

isf vilken motor\bil?

De är bara olyckliga människor som inte kör bmw

2 122 Inlägg
8 december 2005
jag körde turbo i en opel rekord med opels 2.0CIH ett riktigt budget bygge men ädnå

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

61 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
jaha okej smile

170 Inlägg
8 december 2005
Byggde och körde en sierra som fick en turbo underhuven
var en ohc motor i den

V8 Power

1 639 Inlägg
8 december 2005
Är ju inte så bra eftersom det inte är tillåtet (om man inte reggbesiktar den med turbo vilket är nästan omöjligt att få igenom), och lyckas man lura besiktningen så kan man få ångra sig resten av livet vid en eventuell olycka om förs-bolaget tar reda på att bilen har eftermonterad turbo, speciellt om det blir svåra personskador på tredjepart. skadestånd i miljonklassen är inte omöjligt då försäkringsbolaget stämmer dig som ägare på alla kostnader som de får betala till den skadade (ev. ersättning resten av livet till motparten om han inte kan arbeta mer osv.) genom din trafikförsäkring. Finns ju mängder av bilar som har turbo original, är väll bättre att satsa på det i så fall. Men det är väll bara att chansa och hoppas på att det inte händer något. smile
Senast redigerat av mrcelica (8 december 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

61 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
ja de finns massor med turbobilar men oftast framhjulsdrift och
de är inget som tilltalar mej ,

Driver
2 111 Inlägg
8 december 2005
du vänjer dig efter en vecka... hehe...vill du sladda så får du rycka i kryckan helt enkelt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
8 december 2005
Janken har lösningar till allt smile

/Gormanz

Servicetekniker
300 Inlägg
8 december 2005
Det går även att ha kul med framhjulsdrift:)

Go hard or Go home!

1 639 Inlägg
8 december 2005
Nissan 300, Supra osv är ju skojjiga turbobilar med driv på rätt hjul smile

Har provat en MR2 Turbo (mittmotor och RWD) det var fan i mig det roligaste jag har kört någonsin smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

61 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
ja men tyvärr inga bilar jag har råd med , går sista året fordon nu så får se sen när\om man får jobb

736 Inlägg
8 december 2005
Volvo 740 turbo är inte så ovanlig...
Hmm... varför byggde de inga bakhjulsdrivna saabar på 80-talet??? smile

2 122 Inlägg
9 december 2005
Janken skrev:
du vänjer dig efter en vecka... hehe...vill du sladda så får du rycka i kryckan helt enkelt.

eller västerfots bromsa

Volvo 242 -75 Busbil

2 122 Inlägg
9 december 2005
mrcelica skrev:
Är ju inte så bra eftersom det inte är tillåtet (om man inte reggbesiktar den med turbo vilket är nästan omöjligt att få igenom), och lyckas man lura besiktningen så kan man få ångra sig resten av livet vid en eventuell olycka om förs-bolaget tar reda på att bilen har eftermonterad turbo, speciellt om det blir svåra personskador på tredjepart. skadestånd i miljonklassen är inte omöjligt då försäkringsbolaget stämmer dig som ägare på alla kostnader som de får betala till den skadade (ev. ersättning resten av livet till motparten om han inte kan arbeta mer osv.) genom din trafikförsäkring. Finns ju mängder av bilar som har turbo original, är väll bättre att satsa på det i så fall. Men det är väll bara att chansa och hoppas på att det inte händer något. smile

de mesta går att besikta med turbo men man måste ha bättre bromsar mm göra exakt som det sägs men det är lättast att få igenom en bil om den är äldre typ 60  och 70tal eftersom de inte har samma föreskrifter som nyare bilar. tex. i en 75as 240 kan man reggbesikta med 350 v8 men i 76an får man inte de

Volvo 242 -75 Busbil

61 Inlägg
9 december 2005
Trådstartare
ja de är så löjligt sad

4 554 Inlägg
9 december 2005
äh bara och gleta på gammelt damm så ser dom den inte:P

61 Inlägg
9 december 2005