3669
Sök

Bensinpriser

1 196 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Varför har inte alla mackar av samma företag ett gemensamt bensinpris? För som det ser ut idag så skiljer det sig ju ganska mycket mellan bensinpriserna mellan olika mackar..

Här omkring där jag bor, så finns det 3 stycken OKQ8 mackar på ca 2 km. (västberga, fruängsrondellen samt fruängen vid gyllene ratten) Priserna på dessa mackar varierar ganka mycket, HELA 50 öre litern.. Västberga är dyrast, billigast är den vi gyllene ratten... Hur kan detta komma sig egentligen??

Och när ska våra idioter till folkvalda politiker förstå att vi inte vill betala så jävla mycket skatt på bensinen...

Jag röstade iofs på aliansen, men så här i efterhand så tycker jag att allt fungerat bra, förutom en sak, vår finansminister som är en jävla idiot... Allt han gör är ju att göra det svårt för oss bilägare, skatt på försäkringen, höjd bensinskatt, biltullar, dåliga vägar... Må fan ta den värdelösa mäniskan..

Var bara tvungen att skriva av mig lite!roll

2 652 Inlägg
30 juli 2007
håller med dej , va bättre med förra regeringen .

2 652 Inlägg
30 juli 2007
ingen idee att klaga de blir som dom vill hur som helst

341 Inlägg
30 juli 2007
Politiker må vara illa omtyckta, men inte alltid så dumma som de framstår.
Genom att höja bensinskatten, får de in mer pengar. Folk måste ha bilen...
Förr eller senare kommer de flesta byta till diesel eller etanol. Då kommer höjningen där istället. Slutar vi köpa drivmedel, höjer de elskatten, eller något annat.
Det enda man kan vara helt säker på, är att man aldrig kan vinna mot skatterna.

Volvo-driver
91 Inlägg
30 juli 2007
betalade 9.85 för 98 oktanig idag smile. Preem hade 2kr rabatt just idag, precis innan Globen.

Volvo till folket!

62 Inlägg
30 juli 2007
jag tankade nyss för 9,29 kr på preem i halmstad

Bobo
30 juli 2007
Tankar alltid V-power och jag har aldrig brytt mig om några ören hit eller dit. Idag kostade det 12:49 kr/l, kostar att ha bil, inte så mycket att göra åt.

4 554 Inlägg
30 juli 2007
man tjänar bättre nu förtiden med;)

5 198 Inlägg
30 juli 2007
krYp^ skrev:
betalade 9.85 för 98 oktanig idag smile. Preem hade 2kr rabatt just idag, precis innan Globen.

9,59 I Iggezota city

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
31 juli 2007
Idag kostade 95-oktanig bensin 9,14:-/L på Preem Huddinge/Häradsvägen:D

tror ni att jag tankade full tank då eller?big_smilebig_smilebig_smile

Team Insane Racing

Sök