2476
Sök

Elproblem Audi TT

1 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Jag har en Audi TT -00 1,8t som har börjat strula med instrumenteringen.

När jag startar bilen efter att den t.ex. har varit parkerad över natten så tänds inte instrumentbelysningen och mätarna är helt döda. Efter jag haft igång tändningen en stund så tänds först ljuset i instrumenten. Temperaturmätaren visar då fahrenheit istället för celsius ett tag men efter en stund visar den rätt igen. Ibland visar bränslemätaren rätt direkt när instrumenten tänds ibland tar det en stund till den funkar som vanligt. Hastighetsmätaren hackar också en stund efter att den börjat röra på sig. Men efter ett tag så funkar den felfritt.

Hur lång tid det tar innan instrumenten tänds är väldigt olika. Ibland tänds dom direkt och ibland kan det ta upp till 15 min.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för hjälp

77 Inlägg
31 juli 2007
vi hade ett liknande problem på våran a6 2,4 quattro-01a , den stod parkerad i stugan och när vi skulle hem fungerade inte en mätare i bilen, allt var stendött, vi lämnade in den på bilcity och då visade det sig vara nått i panelen som var sönder, så dom böt ut hela mätarpanelen... men åk in till till din audiåterförsäljare och be dom kika..

Sök