3207
Sök

Kommer inte in i bilen, vad ska jag göra?

557 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
#1
Hej.

Jo det är så här att mitt larm till bilen har slutat funka (Helt plöttsligt) och jag har ingen nyckel till dörren enbart till täningen. Jag har ingen lust att betala en bärgare flera tusen för att dom ska öppna dörren åt mig.

Vet ni nått enkelt sätt att komma in i bilen utan att förstöra nånting? Det där med att gå med en vaier från dörrlisten och försöka pilla upp låset den vägen har jag försökt mig på med way för avanserat för mig.

Finns det inget lättare sätt att ta sig in i bilen? måste ha hjälp....

MVH

//Jerry

88 Inlägg
1 augusti 2007
#2
gammal bil så funkar ju en svetstråd bra ner mellan rutan o där... annars får du väl krasha en ruta... blir väl iofs samma pris som att ta dit låssmed.... vissa ställen åker ju polisen o hjälper till om man ber snällt :p

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

2 271 Inlägg
1 augusti 2007
#3
Nu va det här i och för sig på min gamla audi 100,  men polarn är glasmästare och hade en sån där vacumpryl med handtag. Satte den på fönstret och luckades få ner det 3 cm.
Sedan tog jag ståltråd med stripe fäst i den och lyckades dra åt den. För att sedan dra upp knoppen.
Fast om du har samma knoppar på dörrarna som min 740 lär det inte gå då dom är helt raka.

Alltid nåt.


.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
1 augusti 2007
#4
har du inte låset kvar på kofferten då? så du kan komma in den vägen?

hade bortagna lås på  min förra bil (volvo 850 ) , när larmet/batteriet krånglade så kröp ja in genom kofferten,

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

250 Inlägg
2 augusti 2007
#5
säger bara en sak emballage band funkar grymt bra in med den mellan listen och rutan
träd den över knoppen dra snett uppåt (du kan få ta i ganska ordentligt ibland)
så har vi alltid gjort när vi låst in nycklar.
var en kille som jobbade med stöld skydd som lärde farsan det.

du kan styra den bra också om den kommer för långt från "knoppen" så matar du på mer på den inre band änden.
näst intill omöjligt att misslyckas.

obs detta funkar även med raka knoppar
Senast redigerat av gorre (2 augusti 2007)


hej
291 Inlägg
2 augusti 2007
#6
hej!

hade problem i helgen med min 945:a en -95:a.

jag hade dock nyckeln så jag kom in. men själva larmet e lätt att lösa. det sitter förmodligen startspärr i den.

sitter 3 kontakter ovanför pedalerna. ryck ur den som har blå och grön i kablaget.

om det är volvos egna larm vill säga.

och komma in i en volvo är hur lätt som helst. dom har redan rabblat upp hur man gör.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Kettunen
2 augusti 2007
#7
Du har Pm. Vill ej skriva ut här.

557 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
#8
Tack för alla bra tips men det löste sig. Fick hjälp av en person som kom med ett blad från en bågfål där han hade knippsat upp ett hål i ena endan av bladet, han körde ner den bakom listen på bakdörren och drog upp en gång och vipps så vad han inne i bilen big_smile

//Jerry


Sök