Tja, antar att min F.D granne kan räknas som irriterande. Det började med att vi parkerade våra moppar (på den tiden) utanför vår port, då klagade hon på att vi förde oväsen. Sen växte vi ifrån "leksakerna", alla sålde dem osv. När jag själv sålt min, och mina närmsta vänner likaså, så det var ingen av oss som parkerade utanför längre, fick vi första varningen från bostadsbolaget.. Att de vill se bättring och att vi ska sluta busköra med våra mopeder utanför, vilket då också gällde ALLMÄN mark.
Några månader därefter, när jag skaffat 740in:
Stod utanför våra lägenheter, på ALLMÄN parkering, och ställde in mitt slutsteg och lite såna grejer. Delvis hög musik. Kort därefter fick vi tillsägelse från bostadsbolaget att vi har en varning av tre, sen blir det vräkning. Blev skitförbannad och frågade dem om de gör likadant med alla som spelar musik på ALLMÄN parkering, och också hur de kunde bevisa att det var just jag. Det kunde de dock inte svara på, fick höra att "det är bara att acceptera". Och kan tillägga att just nämnda granne som anmälde spelade Abba på högsta volym varenda gång hon var full, då drog jag på techno och ställde basen precis vid väggen. Sen blev det tyst.. Fast då klagade hon minsann inte
Sista gången var när jag rullade förbi en gubbe och en kärring som bor här med bilen, RULLADE. Var nog 5 meter eller något från dem och deras hund, sneddade lite över trottoaren som sticker ut lite i vägen, för att svänga in på den allmäna parkeringen. Parkerar, de tittar på mig som de aldrig sett en ungdom förr, just den blicken. Min polare kommer, vi ska åka iväg. De står kvar. Går ett par brudar förbi, så ja varvar upp lite och tutar, de blir jätteglada och vinkar men naturligtvis blir gubben och kärringen så jävla tjuriga. Så typ 10 min efter vi åkt därifrån ringer morsan och säger typ "Du, det kom förbi två personer här och frågade mig om jag sett idioten i volvon därborta, de har ringt polisen och anmält han för vårdslöshet i trafik och behöver ett vittne!" och då hade morsan sagt typ "Du, det där var min son! Och han körde minsann helt korrekt!" och då blev de typ bara "förlåt, förlåt!" och sen har de varken klagat på mig, och snuten har aldrig kollat upp mej för det
Men det är väl så när man bor i ett område fullt med pensionärer!