3453
Sök

Störande granne!

3 627 Inlägg
27 juli 2007
Virtual_Blå skrev:
turbotompa skrev:
Android skrev:

Enkelt, bostadsrätt kostar kanske mellan 1-2milj kronor, och villa kostar kanske 3milj och uppåt... smile

sjuka priser ni har i fjollträsk... hahaha.. ni är ju skadade, hur kan man va så dum att man betalar 1-2miljoner för en liten sketen lägenhet, när man får en fin mindre gård/kanonfin villa för dom pengarna i resten av landet?!

Är man född och uppfuxen vid en storstad så är det väldigt svårt att bosätta sig flera mil utanför. Det blir nog som när man skaffar bil ungefär, man blir så beroende av det...kan inte hjälpas men det måste finnas tillhand för en smile

/ Ville

Finns ju faktiskt villor i storstäder också? Jag har då vart i många hus i tex Göteborg, vilket är en väldigt stor storstad (i svenska mått mätt)

Men visst förstår jag till en viss del, insatslägenhet är gött på de viset att det oftast är nära till affärer, utsidan är underhållsfri, man behöver inte tänka på lika mycket saker som i en villa.. Men personligen så föredrar jag nog ändå en villa! Tänk dig ett stort garage, eller bara en sak som att veta att man är ostörd utav grannar? Oftast så är det inte lika livat i bostadsområden heller smile

Sen så är det väl nästan billigare med villa i längden? Tanke på att många bostadsrätter har höga hyror trots att man hostat upp 2 mille?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

RS
886 Inlägg
28 juli 2007
Har en etta på 40 kvm, fick den extremt billigt..typ 20,000 och har aldrig hört nån störande granne på ett år! Visst kan man höra när nån går i trapphuset eller stänger en dörr ibland, men inget man stör sig på. Trevligt folk i trapphuset, känner eller har hälsat på de flesta. Har haft fest ett flertal gånger, och har aldrig hört klagomål. Har aldrig klagat när andra haft fest heller. Men iofs sänker man ju volymen efter 22.00 och lever ju inte om ända in på morgonkvisten heller. Dock bor det nån sån där som har en lägenhet som kommunen betalat, och ibland har man änt alkohollukt i trapphuset...Dock trivs jag inte här pga att jag har utsikt mot skog och att det är för långt ifrån stan, så ska förmodligen flytta rätt snart.
Senast redigerat av Bostrom (28 juli 2007)

Focus RS

113 Inlägg
28 juli 2007
bmx skrev:
har en störande granne ja med.finländare och alkolist,bott i sverige i 7 år men kan knappt svenska än då!han kan komma upp och klaga på att ja spelar finsk musik!när det är han själv som spelar=S!en gång gick han bara in hos oss och tog pastasallad som mor hadde gjort,jävlar va liv de vart på morsan då,hon gjorde värsta nacksvingen med han=)!han har även gått ut naken ute när det har regnat och schamponerat sej xD

Ah, finnar! Man kan helt enkelt inte tycka illa om dom tongue
Har ett par på jobb, och ibland undrar man vad fan dom dricker till frukost.
Speciellt en vintermorron när det var -20C och man kommer darrandes som ett asplöv fullt påklädd och en av dom står och svetsar i en blå arbetsoverall och inget mer på sig, uppknäppt nästan hela vägen och hivar ut sig på finlandssvenska; "Jävla ***, fryser du?" tongue
Eller när det är onsdag; "Idaaag är dett onsdag. Idag skaa vi suupba" big_smile
Nä finnar är helt klart bra folk!

1 893 Inlägg
28 juli 2007
=Jack= skrev:
Jag har aldrig tidigare pratat med andra grannar vid inflytt och det har inte varit några problem.

Du missförstod mig nog lite grann. wink
Det är ju inget måste på nått sätt. Vad jag menade var bara det faktum att folk har lättare för att iritera sig på folk man inte känner, eller aldrig har träffat. Presenterar man sig, så har de ju träffat mig. = Svårare för dem att iritera sig på mig.
Jag trampar inte heller in till folk det första jag gör. Men en snabb presentation.
- Hej jag heter Kristian, jag har precis flyttat in i lägenhet "x".

Som sagt, inget måste. Bara ett bra tips. Kan underlätta i framtiden. Kostar bara några värdefulla minuter av ens liv. wink

2 283 Inlägg
28 juli 2007
ÄR det bara jag som känner för att styckmörda han?

R.I.P. Michael Jackson!

911 Inlägg
28 juli 2007
Fyfan ! det är inte nice !
har nyligen också fått en störig granne !

jag börjar undra om dom har hörselproblem för så hög musik kan fan inte va bra, och det är nog inte bra att jag vaknar av skiten också yikes d försör fan min dag jävla idioter asså....  jag hoppas varje dag om att dom ska flytta snart big_smile

dock så blandar jag inte in komunen osv , det har jag aldrig gjort , inte heller mina föräldrar ... kan nog va bra att klaga nångång nu när päronen haft denna lägenhet i över 25 år utan att ha klagat nångång big_smile

pic up the phone, wazzzaaa

380 Inlägg
28 juli 2007
Fy fan för störande grannar,tur man bor i villa då ska dä mycket till om grannarna stör smile

Yellow bug!
1 640 Inlägg
30 juli 2007
Tja, antar att min F.D granne kan räknas som irriterande. Det började med att vi parkerade våra moppar (på den tiden) utanför vår port, då klagade hon på att vi förde oväsen. Sen växte vi ifrån "leksakerna", alla sålde dem osv. När jag själv sålt min, och mina närmsta vänner likaså, så det var ingen av oss som parkerade utanför längre, fick vi första varningen från bostadsbolaget.. Att de vill se bättring och att vi ska sluta busköra med våra mopeder utanför, vilket då också gällde ALLMÄN mark.

Några månader därefter, när jag skaffat 740in:
Stod utanför våra lägenheter, på ALLMÄN parkering, och ställde in mitt slutsteg och lite såna grejer. Delvis hög musik. Kort därefter fick vi tillsägelse från bostadsbolaget att vi har en varning av tre, sen blir det vräkning. Blev skitförbannad och frågade dem om de gör likadant med alla som spelar musik på ALLMÄN parkering, och också hur de kunde bevisa att det var just jag. Det kunde de dock inte svara på, fick höra att "det är bara att acceptera". Och kan tillägga att just nämnda granne som anmälde spelade Abba på högsta volym varenda gång hon var full, då drog jag på techno och ställde basen precis vid väggen. Sen blev det tyst.. Fast då klagade hon minsann inte mad

Sista gången var när jag rullade förbi en gubbe och en kärring som bor här med bilen, RULLADE. Var nog 5 meter eller något från dem och deras hund, sneddade lite över trottoaren som sticker ut lite i vägen, för att svänga in på den allmäna parkeringen. Parkerar, de tittar på mig som de aldrig sett en ungdom förr, just den blicken. Min polare kommer, vi ska åka iväg. De står kvar. Går ett par brudar förbi, så ja varvar upp lite och tutar, de blir jätteglada och vinkar men naturligtvis blir gubben och kärringen så jävla tjuriga. Så typ 10 min efter vi åkt därifrån ringer morsan och säger typ "Du, det kom förbi två personer här och frågade mig om jag sett idioten i volvon därborta, de har ringt polisen och anmält han för vårdslöshet i trafik och behöver ett vittne!" och då hade morsan sagt typ "Du, det där var min son! Och han körde minsann helt korrekt!" och då blev de typ bara "förlåt, förlåt!" och sen har de varken klagat på mig, och snuten har aldrig kollat upp mej för det tongue

Men det är väl så när man bor i ett område fullt med pensionärer! smile
Senast redigerat av Edil_ (30 juli 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 418 Inlägg
31 juli 2007
Hmm en satkärring våningen under å massa folk som röker så de stinker fan mer rök i trapphuset än vad man trodde de kunde göra..

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 722 Inlägg
31 juli 2007
hehe big_smile att ni klarar er tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

4 506 Inlägg
1 augusti 2007
Kommer ihåg en granne till min syster när hon borde i partille i ett lägenhetskomplex. Ibiza kalla dom kille, han går alltid klädd i vita halvt genomskinliga bomulsbyxer å ngn vit rejvar tröja, Spelar hög musik och skiter i klagomål, tror han blev vräkt. Riktigt skum kille såg han ett par gånger då jag hälsa på eller sovöver hoss syrran. Såg ut att vara 100% trippad varjegång man såg han.

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
1 augusti 2007
DoomDevil skrev:
bmx skrev:
har en störande granne ja med.finländare och alkolist,bott i sverige i 7 år men kan knappt svenska än då!han kan komma upp och klaga på att ja spelar finsk musik!när det är han själv som spelar=S!en gång gick han bara in hos oss och tog pastasallad som mor hadde gjort,jävlar va liv de vart på morsan då,hon gjorde värsta nacksvingen med han=)!han har även gått ut naken ute när det har regnat och schamponerat sej xD

Ah, finnar! Man kan helt enkelt inte tycka illa om dom tongue
Har ett par på jobb, och ibland undrar man vad fan dom dricker till frukost.
Speciellt en vintermorron när det var -20C och man kommer darrandes som ett asplöv fullt påklädd och en av dom står och svetsar i en blå arbetsoverall och inget mer på sig, uppknäppt nästan hela vägen och hivar ut sig på finlandssvenska; "Jävla ***, fryser du?" tongue
Eller när det är onsdag; "Idaaag är dett onsdag. Idag skaa vi suupba" big_smile
Nä finnar är helt klart bra folk!

[OT] Haha ja finnar e goa, Pappa berättade om en gammal arbetskamrat till han (visserligen norrläning men dom e ju nästan likadana) som skulle spänna på kedian på sin Harley, Då något gick fel och ett finger flög av, Han fixade till hojen så den gick och köra, Hoppad upp på den och åkte in till sjukan, Och visade handen och sade som så att det hade hännt en lite olycka, Men harregud hade dom bakom disken sagt och frågat han om han visste vart fingret var, Då tog han upp sin dösa och öppnade locket, med den fina komentaren "Jag har hört att man ska hålla det fuktigt" Vilket visserligen är sannt smile haha men att lägga den i en dosa bak lol Jävla nickokick i det fingret sedan Haha
Senast redigerat av _Wallis_ (1 augusti 2007)

Kan du andas kan du dö.

Kettunen
1 augusti 2007
Trådstartare
Man blir alltid utskrattad av polarna sad
Det är faktiskt inte kul när  man är seriös till 100%
ÄR själn en hel finne. O alla klagar på att jag pratar konstigt

*GULAN*
647 Inlägg
1 augusti 2007
Jag förstår hur människor känner sig....

Själv så bor man i hures lägenhet...

Fick min och sambons första lägenhet. Skit glad och så... Efter bara några dagar vaknar vi att vi hörde typ skrik något i stilen nej slå inte och liknande... vi vifftade bort det och glömde va det...
Vi stog ut med oljudet i 1 år (många sömlösa nätter) (då efter ett år kan man byta lägenhet i samma område) Poseidon som vi är hyresgäster hos valde att flytta på oss... För att det var mycket lättare... Vi fick reda på att det var en alkis kvinna som bodde där och att dom inte kunde göra något åt henne och hennes pundar kopisar (som förstörde allt i trappuppgången)

Då flyttar vi trappuppgången brevid och då vad:

Ovanför oss bor det en gubbe som bankar (hamrar) (sågar) typ kl 7 på morgonen...

Nedanför oss bor det en somalie familj med typ 10 barn (i en 3:a) ungarna skriker tills 3-4 på natten och sen hör man föräldrarna prata "skrika" tills på morgonen

Brevid oss bor det en tjej som brukar ha på musik högt (hård bas) när hon inte äns är hemma...

Så det känns som att vi bor i ett helvete!!!

Senator
323 Inlägg
3 augusti 2007
sommarjobbar nu som vaktmästare med lite drygt 180 lägenheter! där har dom fixat in securitas! är det massa liv i en lägenhet och nån ringer så åker dom upp och kollar läget/tystar ner och sedan skickar en faktura på 700 spänn + moms! lagom kul när den dimper ner i brevinkastet! dåligt med fest mm mm i dom lägenheterna nu! hehe

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök