4320
Sök

Dolda reg plåtar på annonser?

1 059 Inlägg
5 augusti 2007
letat bil i 2 v nu o det ska va en audi a4 avant eller passat variant o tdi.Dessa bilar har massor olika klasser vad dom får dra på b-kortet.
Det är det som är avgörande för mig.Gött jobbigt att man ringt på 30 olika bilar som man fastnat för o så får dom bara bra ex 1450 som e 50 kg för lite för min kärra.
Med reg kan jag se antal ägare. kredit, bes, dragvikt,import,mm så då kan man spara en hel del samtal med all den infon.
Ni ska veta så många som har 99 men när man kollar så e dom reggande som 98 mm
samt jag tror det är 3 ägare o sen visar det sig att det är 7 ägare.
Så visa reg nr i annonser så slipper ni massa dumma frågor.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

905 Inlägg
5 augusti 2007
racefan skrev:
letat bil i 2 v nu o det ska va en audi a4 avant eller passat variant o tdi.Dessa bilar har massor olika klasser vad dom får dra på b-kortet.
Det är det som är avgörande för mig.Gött jobbigt att man ringt på 30 olika bilar som man fastnat för o så får dom bara bra ex 1450 som e 50 kg för lite för min kärra.
Med reg kan jag se antal ägare. kredit, bes, dragvikt,import,mm så då kan man spara en hel del samtal med all den infon.
Ni ska veta så många som har 99 men när man kollar så e dom reggande som 98 mm
samt jag tror det är 3 ägare o sen visar det sig att det är 7 ägare.
Så visa reg nr i annonser så slipper ni massa dumma frågor.

precis.

Sen tänk på mig som har beslutångest som fan, ska jag ringa på 40 olika bilar bara för att få reda på fakta om dom? jag vaknar inte en morgon och tänker att idag ska jag köpa en honda accord, utan jag vaknar och tänker att idag ska jag köpa en bil med 4hjul. Sen får ägandekostnad med mera göra så man siktar in sig på några få modeller som man sedan tar och ringer på. Jag vill inte ringa på 10 bilar och för att få reg nummret och kolla upp dom, det vill jag ha gjort innan så jag slipper oväntade överaskningar och onödiga samtal. Hatar att ringa till folk jag inte känner för att ställa nå så dumma frågor som lätt tas reda på på internet, då slipper bilägaren mitt onödiga samtal och då blir han glad.

Det mest komiska är juh dom som suddar regnummret och så står telefonnummret nedanför, finns till om en knapp där man kan se på kartan ungefär vars den står. smile

55 Inlägg
5 augusti 2007
ok, visa skylten då, men ställ bilen i ett garage, då måste dem knacka på innan dem kan kolla på den big_smile

Living life sideways!

220 Inlägg
5 augusti 2007
JapMax skrev:
mickecorrado skrev:
Saknar folk telefon här. Är man intresserad av bilen ring och prata med säljaren och få information om bilen samt regnummert.

Det här är bara svenskar som läser, vad tror du, vi är enstöriga o pratar inte med folk i onödan. Därför vill folk sitta vid sina datorer och kolla allt och hällst köpa bilen via epost.

hehe

2 911 Inlägg
5 augusti 2007
Ska man lägga 50-60 eller kanske 100k på en bil så kan man faktiskt bemöda sig med att ringa till bilägaren också, så jobbigt är det inte.

Jag är likadan, ska jag sälja nåt för 200k, inte fan tänker jag sitta och diskutera med heta_nisse6666@hotmail.com över e-post direkt, nej, då kör man telefon eller på plats, dom andra kan surfa vidare tills dom hittar nån msn-polare via blocket.

168 Inlägg
5 augusti 2007
Suddade ut Reg Nr skyltarna i min Blocket annons när jag sålde min Impreza GT i juli.

Av den simpla anledningen att det var en skit grym Impreza GT med trim.

Det är ingen som vill ha påhälsning av alba... hm tjuvar.

Sen ringde köparen 1 timme efter annonsen kom ut . och trevlig var han också.

Så viss av oss är bara rädda om bilen

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Toyota-Frälst
310 Inlägg
5 augusti 2007
Jag suddar ut mitt reg nr också och det är mycket pga ljudanläggningen!
Snart ska bilen ut på blocket och det kommer bli likadant där, intresserade som ringer och frågar om reg nr får det. Men jag vill inte att det ligger ute öppet på nätet då ljudprylar är så lättsnott och att hela systemets spec antagligen kommer stå utskrivet i annonsen!

122 Inlägg
5 augusti 2007
bound skrev:
ok, visa skylten då, men ställ bilen i ett garage, då måste dem knacka på innan dem kan kolla på den big_smile

Dessvärre är det ju vissa som istället bryter upp dörren, och snor hela eller delar av bilen.

MrTobias skrev:
Elvis skrev:
FireTraXX skrev:
Hur svårt är det att kolla upp var personen bor med hjälp av telefonnummret då? Alltså kan man lika gärna visa regnr.

Hört talas om "hemligt nummer" och "oregistrerat kontantkort"? wink

oregistrerat kort funkar. Men hur ska dom få tag i dig då ? smile svårt att ringa när de står Ring pelle: *** ******* smile

Ja, men numret till sitt oregistrerade kontantkort kan man ju riskfritt lämna ut, eller hur?
Det är ju inte spårbart.
Senast redigerat av Elvis (5 augusti 2007)

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

Avstängd
658 Inlägg
5 augusti 2007
Ponuts skrev:
JapMax skrev:
mickecorrado skrev:
Saknar folk telefon här. Är man intresserad av bilen ring och prata med säljaren och få information om bilen samt regnummert.

Det här är bara svenskar som läser, vad tror du, vi är enstöriga o pratar inte med folk i onödan. Därför vill folk sitta vid sina datorer och kolla allt och hällst köpa bilen via epost.

hehe

HAhahaha det e sant som fan, svenskar pratar inte med någon dom inte känner i onödan !!!!

Personligen skiter ja i om folk tycker det är skumt  sudda plåten, ja gör det alltid å kommer nog alltid att göra.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Sök