2861
Sök

Fart"pistol" utan stativ, ok?

185 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Hej

Om polisen står och kollar hastigheten på bilar med en "pistol" utan stativ, kan man inte överklaga då om man fått en bot? Det blir väl inte så precist när de bara står och håller den i handen...

80 Inlägg
7 augusti 2007
Det blir nog lika exakt som om den skulle stå på ett stativ. Har dock aldrig varit med om att dom äns har ett stativ till lasern? Så det där med överklagan om du redan har skrivit på boten går nog troligtvis inte, kanse om du inte har skrivit på...

125 Inlägg
7 augusti 2007
Som jag blivit lärd så behöver dom inget stativ till lasern.

Men det dom behöver ha med sig är pappret på lasern så att dom har gått igenom den o nollat den i rätt intervaller.
så att lasern är godkänd för användning.

Det är vad jag lärt mig ialla fall.

Allt jag ser är stänkskärmar o sprit

185 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
jag har hört att man ska ha stativ...jag har skrivit på boten redan...betalat den med...men om det nu är så att man ska ha stativ kan man ju överklgaga ändå..

144 Inlägg
7 augusti 2007
Har inte hört att det finns stativ jag heller.. när jag blev stannad så hade dom lasern i handen..

DFFL
9 020 Inlägg
7 augusti 2007
Varför ens skriva på om du tänker överklaga?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
7 augusti 2007
jag har hört att dom ska ha stativ och stöd emot axeln!!
vet dock inte om d stämmer..

185 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Varför ens skriva på om du tänker överklaga?

jag fick höra detta efteråt..

Övningskör
51 Inlägg
7 augusti 2007
Men du körde för fort, eller hur? Då fungerade det tydligen med eller utan stativ? Då blir det svårt att överklaga. Nu vet inte jag exakt hur en laser funkar men vad jag lärt mig så skickar den ut signaler till bilen i intervaller och kan med hjälp av den tid som det tog för signalen att studsa från bilen tillbaka pistolen avdöma hastigheten, så om dom inte var träffsäkra (alltså, inte hade något stativ) så skulle resultatet blivit lägre och då skulle du inte ha kört för fort enligt pistolen. Men jag vet inte, rätta mig gärna.

Fartdåre!
592 Inlägg
7 augusti 2007
Vad ja vet så görs de ju avdrag på ca 3Km pga att utrustningen kan slå lite fel.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Bobo
8 augusti 2007
Tyvärr väldigt svårt att göra något nu när du skrivit på, dina chanser är tyvärr minimala

Kan lägga till att jag sätt dem fler gånger utan stativ än tvärtom
Senast redigerat av Bobo (8 augusti 2007)

178 Inlägg
8 augusti 2007
Jag har aldrig sett att de har stativ.
Har polisen klarat skjutproven så kan han nog sikta rätt med lasern big_smile

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Sök