2951
Sök

sol films påsättning

Bike
10 augusti 2007
Trådstartare
sedan alla tider har ja satt på solfilm i bilen me diskmedel o vatten
så tänkte alla gör väll så till såg klipp på youtube
där dom första lägger de på utsidan  kan de va någon poäng ?
o för de andra värmer dom fast det

o ville bara höra om någon testa eller hört om denna anorlunda tekniken ?

här är klipp från youtube sidan

Ps de korta klippet
vem orkar se då dom lägger på det  de är sista delen som är intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=KtJpf58-G1E&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=KtJpf58- … mp;search=

osäker hur man gjorde me länkar där om någon undra varför ja gjorde dubbelt

8 883 Inlägg
10 augusti 2007
Måste vara från USA det där, de gör ju allt lite halvdant där.

Fotograf på tierpidag.se

Avstängd
122 Inlägg
10 augusti 2007
jag skulle nog aldrig lägga på utsidan... vet inte vitsen med det heller så.. visst det är ju lättare men tänk hur toningen ser ut efter en massa tvättar osv... det där med att värma ska tydligen funka prima men bara med vissa toningsfilmer...

2 122 Inlägg
10 augusti 2007
kör isskrapan på de där engång...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

100 Inlägg
10 augusti 2007
dom sätter filmen på ut sidan och skär till den sedan värmer dom den så den formar sig efter rutan så dom slipper ha flera bitar pröva det här på saaben när ja tona den men det gick inget vidare tror dom har någon annan sorts film

mvh

i bland spöar jag mig själv för ingen annan vågar

Girlie Girl
10 augusti 2007
Trådstartare
Det är sådär vi som jobbar med det lägger solfilm.
Först lägger man solfilmen på utsidan och formar in den med värme typ 650grader.
Sen skär man till solfilmen på utsidan, tar av skyddsfilmen sprayar på sopavatten sen lägger man den på insidan.
Hur trodde ni man lade solfilm igentligen????

Elin
solfilmsmontör

83 Inlägg
10 augusti 2007
Kirre skrev:
kör isskrapan på de där engång...

håller med

Idiot..
285 Inlägg
10 augusti 2007
Girlie Girl skrev:
Hur trodde ni man lade solfilm igentligen????

Jag trodde att man tog en bit sen sprutade på sopavatten.
Sen trycker på biten på rutan och skrapar ut vattnet,Sen skär bort dom överblivna kanterna

Men jag hade tydligen fel

Girlie Girl
10 augusti 2007
Trådstartare
är ju lättare att skära till innan på utsidan. Blir ju liksom lite trångt och bökigt på insidan

1 174 Inlägg
10 augusti 2007
Smart jö

FreddeK
10 augusti 2007
Trådstartare
Girlie Girl skrev:
är ju lättare att skära till innan på utsidan. Blir ju liksom lite trångt och bökigt på insidan

men dåkan du ju få göra på min bil?! tänker själv aldrig prova då jag vet att det kommer bli skit.

613 Inlägg
10 augusti 2007
Om man gör på det där sättet med en film från tex biltema har ja rätt svårt och tro att de kommer bli bra.. tongue

393 Inlägg
10 augusti 2007
Tuvär kan du inte värma den filmen , men mä den dyrare filmen kan du värma å de är därför du inte för massa bubblor å fingrar när du lämnar in de till oss som jobbar mä de..

p.p. skrev:
Om man gör på det där sättet med en film från tex biltema har ja rätt svårt och tro att de kommer bli bra.. tongue

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

Girlie Girl
10 augusti 2007
Trådstartare
funkar inte med biltema-film!
Dom solfilmerna som jag använder är töjda 3 gånger sin egen längd när dom tillverkas sen krymper dom av värmen.

Bike
10 augusti 2007
Trådstartare
hm där ser man 
Man lär sig något nytt var dag

men om man nu skulle vilja ha lite mer proffsig solfilm vart går de ens o köpa
knappast på någon bensin station ?

för ja har gjort samma som  natt uglan sa att mäter utsidan av rutan  klipper till rätt mängd solfilm sprutar på sopavatten på rutan lägger på solfilmen  delad så klart .

o börjar försiktigt jobba den på plats utan värme eller något  tar lite tid o det är bra om man är 2  specilet på större ytor som  fram ruta o specilet där bak  kan vara mardröm
men så kör ja me billig solfilm me för dryga 150kr

dock efter antal försök på bakrutan o även baksätets fönster,
börja ja titta runt o hitta firmor som säljer en slags plexiglas  som man bara anger bilens modell o års modell så får du färdiga former skickat till dig o ja de kostar en del  kan kosta så mycket som 2500:- för hela sättet runt bilen  mitt fall kosta mig 1800:-  3 rutor  den bak  o dom 2 i bak sätet  men är klart värt de allt som heter luftbubblor finns inte,
o eftersom de är utsågat för just den bilen me så är de nästan idiot säkert,

o du kan lätt plocka loss de o sätta i nästa bil om de är samma modell.

så vill ni ha perfect resultat som håller många år  haft min 3 år i stekande sol o inte märkt någon skillnad,

Bike
10 augusti 2007
Trådstartare
hm där ser man 
Man lär sig något nytt var dag

men om man nu skulle vilja ha lite mer proffsig solfilm vart går de ens o köpa
knappast på någon bensin station ?

för ja har gjort samma som  natt uglan sa att mäter utsidan av rutan  klipper till rätt mängd solfilm sprutar på sopavatten på rutan lägger på solfilmen  delad så klart .

o börjar försiktigt jobba den på plats utan värme eller något  tar lite tid o det är bra om man är 2  specilet på större ytor som  fram ruta o specilet där bak  kan vara mardröm
men så kör ja me billig solfilm me för dryga 150kr

dock efter antal försök på bakrutan o även baksätets fönster,
börja ja titta runt o hitta firmor som säljer en slags plexiglas  som man bara anger bilens modell o års modell så får du färdiga former skickat till dig o ja de kostar en del  kan kosta så mycket som 2500:- för hela sättet runt bilen  mitt fall kosta mig 1800:-  3 rutor  den bak  o dom 2 i bak sätet  men är klart värt de allt som heter luftbubblor finns inte,
o eftersom de är utsågat för just den bilen me så är de nästan idiot säkert,

o du kan lätt plocka loss de o sätta i nästa bil om de är samma modell.

så vill ni ha perfect resultat som håller många år  haft min 3 år i stekande sol o inte märkt någon skillnad,

Sök