3509
Sök

Få bort lukt?

375 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Har köpt ny bil, som hade ett antal wonderbaums mm. Eftersom det är bland det värsta jag vet i en bil så vill jag få bort lukten. Nån som har några bra tips. en skål med ättika funkar ju för rök mm men funkar det för såna "gott" luktande grejer?

Colaberoende
1 219 Inlägg
10 augusti 2007
När jag ställde av min bil i höstas så köpte jag ett spray samt en påse som skulle tabort lukt.
Medlet finns på Clas Ohlsson och heter Yocoair.
Du kan läsa om det på www.luktfritt.nu och se andras reaktioner.

Min bil luktade faktiskt nytt. Fick en nybilskänsla. Ska tillägga också att jag röker i bilen men jag kände inte av någon annan lukt i bilen förutom en fräsh nybilsdoft.

Observera också att bilen stod avställd och jag inte körde den på ett bra tag också men det fungerade.

/Ena

TRUCKER
47 Inlägg
10 augusti 2007
eller släng in ett par blöta hundar så kan jag garantera att lukten är borta lol

Jag E Faan Inte Bäst Men Jag Vet Vad Jag Gör !!!!!!!!

Övningskör
51 Inlägg
10 augusti 2007
Sån där spray man använder i toaletten efter man lagt en brak funkar väl? Finns vissa som "neutraliserar" den dåliga lukten, så om den nu gör det så kommer den gamla lukten försvinna?

Annars det Ena nämner ovan verkar funka prima.
Senast redigerat av kevinw (10 augusti 2007)

Toyota-Frälst
310 Inlägg
10 augusti 2007
Finns ju även sprayer att köpa, vet att på lagret jag jobbar packar vi nåt i stil med:

"anti-odour"

...borde fungera wink

Meister
6 763 Inlägg
10 augusti 2007
Eftersom golvet i Camaron var nerpissat av råttor så målade jag om golvet och det gjorde de hela betydligt bättre.. Men som tur är så har det inte legat några mattor i bilen när dom har pissat

Bobo
11 augusti 2007
Jag köpte en enklare bil förut som luktade sådan där äcklig gran, jag ställde en kopp med ättika på varje matta i bilen alltså 4 stycken, fick göra det två nätter efter varandra, sprayade även något form av spray som skulle ta bort odör på alla textiler. Dock så luktade bilen lite skumt endå fast endå bättre, jag tvättade den invädigt rätt ofta och till slut efter ett par månader försvann nästan alla kontsit lukt, men det tog tid.

med lem
1 925 Inlägg
11 augusti 2007
ställ in ett par burkar med amoniak så försvinner lukten smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 217 Inlägg
11 augusti 2007
mm, ammoniak är det bästa. har fått det tipset av en kompis som säljer bilar. Han har fått ta bort lukten i några bilar dem fått in och då ställer han bara in en 2l glassburk med ett par dl ammoniak så får det stå i bilen ett dygn. sedan är alla lukter "döda"

helt galen
388 Inlägg
11 augusti 2007
Ättika tar det mesta!

Pappa köpte vid tillfälle så hans bil hade rasat (inget ovanligt) en BILLIG volvo hos en mindre seriös "på gatan" bilhandlare här i Göteborg. Och tro fan att den var billig. Säljarens ord, "de har nog rökat på lite i bilen de som hade den innan..."
Jovars, bilen STANK hasch så fort man var inom tre meters avstånd. Och att köra den... ja, då kunde man räkna mad att sitta och sjunga för sig själv och fnissa vilt, TUR att inteb snuten stoppade mig då...
Redan efter en natt med ättika i bilen så var den otroligt mycket bättre. Efter en vecka så gick det inte ens att gissa vad den hade luktat, och vid det laget hade vi dessutom hunnit städa bort alla hemmagjorda vapen och liknande...

Varför åka fort när man kan åka brett?

Sök