3553
Sök

Bmw e36a startar ej om det är under 20 liter bensin i den, Hjälp!

18 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Tjenna

Har en bmw e36 ( 93a) och sen förra veckan har den slutat starta om det är under 20 liter bensin i den...Vet någon vad som är fel?

Är det bränslepumpen, alternativt nått bränslepumps relä som farit?

Mvh mikael

Dr Snuggles
956 Inlägg
7 augusti 2007
Tjena.
Tror inte att det är pumpen, då skulle nog inte bilen startat oavsett hur mycket bensin det är i.
Kan vara fukt i botten av tanken, men å andra sidan så skulle du ju inte märka det om det är 20 liter kvar.. Hmm.
Har nämligen samma problem med min golf, när det är ca 8-10 liter kvar.
Den startar, men "bluddrar" lite ibland åså.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

671 Inlägg
7 augusti 2007
Chansar lite på att röret som suger upp soppan har gått av på det stället där du har 20 liter kvar i tanken??

Second is the first loser

18 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Jag har för mig att nån kände nån som hade exakt samma probs på sin beemer
och han snacka om att de fanns 2 pumpar på bmw e36? och om en av dom hade lagt av så orkade den bara pumpa om de fanns mer än 20 liter i den lr nått...?
Kan vara helt ute och cykla :S ska kolla upp de där närmare.
Senast redigerat av Drmicco (7 augusti 2007)

1 418 Inlägg
7 augusti 2007
Det finns en pump i bmw e36 och den kommer du åt under baksätet, bara 4 skruvar och lyfta upp och titta om nått är fel på röret som suger upp soppa.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

9 108 Inlägg
7 augusti 2007
Dum fråga men det är inte tankmätaren som visar för mycket då? roll

18 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Om bilen fungerar med över 20 liter bensa i den så är det väl inte relät som är paj?
utan relä fungerar inte pumpen va?

Makaronborrare
993 Inlägg
7 augusti 2007
Låter definitivt som att förpumpen som sitter i tanken har lagt av. Tror det är samma på e36 som e34 att den har 2 soppapumpar. Om du gasar fullt märker du att den tappar kraft då? Behöver ju inte vara så att pumpen är paj utan det kan ju vara nån elkabel som är trasig

18 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Ahh det där låter liknande de som ja har hört också....
Så om den tappar kraft när ja drar på fullt då äre nånting med förpumpen i tanken?

Hur kollar jag om det är kabeln till förpumpen som är paj eller om det är själva förpumpen?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 augusti 2007
hade typ samma problem i min 740tic förut., de började med att den gick skit när mätarn kom ner på rödmarkeringen, sen så började den gå sämre å sämre, även när ja tankade, sen gick den inte alls, starta å gick i typ 10 sekunder., låna en förpump av en kompis, men samma problem, sen så kollade ja reläet, var 4st lödningar som hade släppt, så till slut så beställde ja ny pump och relä, sen dess har den gått 200mil utan problem, du kan ju öppna reläet och kolla riktigt noga på lödningarna..

mvh// tal0n

18 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Hur kollar jag om det är kabeln till förpumpen som är paj eller om det är själva förpumpen?

Senator
323 Inlägg
11 augusti 2007
förpumpen va oxå min första tanke!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök