2936
Sök

felkoder på s70 efter byte av luftfilter,dump,race kat, 3" avgs

94 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#1
hej!

har ett litet problem med min bil,en volvo s70 t5-97.


har installerat öppet luftfilter,dump,race kat, 3" avgs.

pga de fick ja felkoder.

så ja undrar om de finns någon som kan berätta vad ja ska göra?
har ingen aning.


tack

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
17 juli 2007
#2
vad fick du för felkoder??


94 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#3
436 
414
425

vet du vad dom betyder el ska ja skriva de?
enligt volvo så var de inte fel på dom här sakerna utan de blev massa fel värden

17 Inlägg
22 juli 2007
#4
jag känner igen problemet!
kollar om din luft mäss mätare som inte spökar eller din lambdasond givaren som inte vill para sig med din race katt...

94 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
#5
jo de lär väl vara något sånt.hade den inne på volvo och då sa dom så. men dom ville inte göra något åt de:/

men vad gör man åt de då?

58 Inlägg
30 juli 2007
#6
pröva med att plugga dumpen o se om de är den som ställer till problem

94 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
#7
sitter de återcirkulerande dum på min motor från början?

kan ja bara plugga den öppna dumpen?
måste ja inte sätta dit en återcirkulerande?

4 822 Inlägg
31 juli 2007
#8
Du måste ta bort orginaldumpen och ersätta den med ett täcklock.
Orginaldumpen sitter på turbon vänd innåt mot vatten röret, du ser den om du följer röret som går mellan LMM & turbon.
Det funkar alldeles utmärkt att köra med öppen dump.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#9
alltså ja kör med öppen dump nu och ja får felkoder.

så då måste ja byta till en återcirkulerande,för de går inte att köra utan någon alls???

vart skaffar ja en återcirkulerande?fick inte med orginal när ja köpte bilen.

hur mycket låter såna om man har öppet filter?

4 822 Inlägg
31 juli 2007
#10
Som jag skrev i förra inlägget funkar det utmärkt att ha öppen dump på din bil, jag vet väääääldigt många som har det på sina 850/X70 så det är garanterat något annat som spökar för dig.
Utan någon alls ska du absolut inte köra då är risken stor att du pajar turbon rätt fort då luften inte har någonstans att ta vägen när du stänger gasspjället.

Jag har fortfarande orginaldump på min och har öppet filter och den dumpar på rätt bra smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

94 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#11
men enligt felkoderna så är lmm hel.
och många ja har pratat med misstänker att de är den som spökar.

ja vet att väldigt många kan köra med en sån utan problem,men ganska många får problem.

vet någon nån bra sida för återcirkulerande dump som inte är för dyra?

94 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#12
hej igen!

har bestämt mig för att göra min jbr a25 till en återcirkulerande dump.

har läst o sett på lite ritningar att man kan skruva av tratten o sätta en slang där och ansluta den efter lmm.

så hur gör ja, måste slangen vara lika stor som anslutningen på dumpventilen?
hur ska ja ansluta den på lmm röret?ganska trångt.
förklara lite tack!

499 Inlägg
3 augusti 2007
#13
Har du orginalmjukvara ihop med de grejerna?

Jag har öppen dump på min 850 Turbo.
Senast redigerat av Hellquist (3 augusti 2007)


94 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#14
japp.

ingen som kan svara på dom förra frågorna

94 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
#15
någon som vey  vart man kan köpa vacum slang?
storlek 70mm

har letat men hittar inget


Sök