3134
Sök

chipptrim +originalkoppling? A4 1.8T -97

29 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Nån som haft problem efter chippning med kopplingen, min koppling slirade inte nånting innan chippning, men vi provkörning med det nya chippet slirade den direkt på 3:an och uppåt. Bytte koppling, (LUC) frid och fröjd i 3 veckor..  sen var den nya likadan. Ingen mer med liknande erfarenheter, har alla satt in sachs performance för 7000:- innan trimmning eller? Har haft frågna på Nordicaudi.com men inget svar...Behöver hjälp....

29 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
Ingen hjälp här heller?

761 Inlägg
18 augusti 2007
Hur kör du då? Kollat så att packboxen inte läcker olja på lamellen?? hur mycke effekt/vrid har du?

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

1 813 Inlägg
20 augusti 2007
orginal kolingen på 1,8T motorerna suger.. chipade min bil höl första dagen sen försvann min koppling i botten å körde till verkstaden å kollade upp detta å då var lamellerna helt blanka å jag har inte haft några problem innan och så var nått sprucket men fick inte veta vad var ca 4-5cm lång spricka sa han bara.. så nu väntar jag på en ny koppling från fastone.se som iaf ska klara 275hk lr vad dom sa..!! kostar 5000:- hela kopplingskittet + 500:- i frakt då.. men som sagt väntar på den så vet inte om det e bra lr dåligt!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 augusti 2007
Hej, är inte säker på om de sitter även på 1.8 men större bilar (transporter mf) så sitter en lite äcklig ventil som minskar hastigheten i kopplingsvätskan när man dumpar kopplingen. KAN man köra så är den helt värdelös...
Annars får man väl som saabförare tipsa om ny körstil. Ingen fullgas på låga varv för det är vridet som dödar koppling/låda..

Sök