3393
Sök

Böter för bilstereo.

5 Inlägg
21 augusti 2007
Jag spelar alltid låten Cop killer med ice-t från albumet boddycount när jag kör förbi polisen i hbg smile

Die Young! Live Forever!

1 878 Inlägg
21 augusti 2007
Ena skrev:
Att det har med sirener att hos utryckningsfordon har jag svårt att förstå. Då skulle ju inte en enda döv få ha körkort.

Körskoleläraren sa att innan varje omkörning så skulle man tuta så man varnade bilen framför. Jag ställde fråga då hur man ska göra om personen framför har hörselproblem eller är rent av 100% döv. Han harklade sig och förklarade då att "blinka med helljuset då".

Spela så högt ni vill. Har det inte kommit in klagomål så tror jag dom har svårt att få igenom något.

/Ena

bra skrivit!

31 Inlägg
21 augusti 2007
r-ted skrev:
Decibel skrev:
r-ted skrev:

nu skall du inte ta min liknelse så allvarligt ... det var ganska ironiskt och jag ville bara framhäva idiotin över att vissa tror man får använda allt man köper...

jag kör inte i 250km/h eller jo det gör jag faktiskt .. är ju i tyskland flera ggr om året å där gasas det ganska friskt .

Jag förstår scenariot till fullo, du pratar om ett fåtal kids som inte lärt sig att visa hänsyn, men att generellt förbjuda bilstereo är bara löjligt och jag kommer vara en som aktivt kommer bryta mot det, jag tar det gärna så långt som till rätten bara för att pröva den juridiska hållbarheten.

jag lyssnar oxå på musik i min bil , så högt den original monterade bose anläggningen klarar.
är inte alls för något förbud eller liknande.... men när 740raggarna i byn åker runt å lyssnar på eddie fram till ftra på morronen så är det störande och jag tycker absolut att det skall bötfällas.

ang chippning så är utförande lagligt , precis som att sälja tex minimoto, cross osv.
men inget dera får användas på allmän väg.

å missförstå mig inte jag är inte i mot trimmade bilar, jag är inte imot bilstereo .
det jag itne gillar är allt jävla oväsen mitt i nätterna! ! ! !

Jag förstår dig, att du vill ha tyst på nätterna när man har barn.. Det skulle jag med vilja ha, jag själv bor ju inte i storstan så för oss ungdommer så är det inte så farligt att spela högt.

Men jag tror det beror på vilka poliser som är ute som bötfäller folk som har för högt ljud. I större städer så är det ju fler personer som bor och då är poliserna lite mer vakna för att inte störa allmänheten alldeles för mycket, i mindre städer så bryr dom sig inte så mycket. Jag själv har ju frågat polisen om man får ha högt ljud och dom gick in på det att dom inte skulle överrösta utryckningssignalerna eftersom det kunde vara ett hinder...

Korrekta mig om jag har fel ;-)

431 Inlägg
21 augusti 2007
Hyperhyenan skrev:
Jag spelar alltid låten Cop killer med ice-t från albumet boddycount när jag kör förbi polisen i hbg smile

Ja, och det är ju så himla moget...

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
21 augusti 2007
r-ted skrev:
Cloudsurfer skrev:
Suck...Jag blir så jävla trött på sånthär! Det är så jävla löjligt att man inte ska kunna använda grejjerna man köpt för oftast dyra pengar. Trivs man inte? Köp ett par peltor-kåpor! Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde men man tycker väl att innuti en bil med rutorna uppe borde man få spela hur högt man vill det är ju ändå ensjälv som sitter i detta ljud...

När kommer det lagar om dresskoder?

har man köpt en bil som gör 290km/h så ska man få köra så fort ??
eller man har köpt en cross så skall man få använda den på vägen ?

konstigt resonemang du har .... musk stör som fan.
ibland på nätterna kommer det epa-raggare eller va fan det nu är å kör inne i villa kvarteret där jag bor å dom spelar som fan är jävligt störande när man skall sova och har barn som sover.

fan jag ska nog ut å köra i 250km/h med min bil, den går ju så fort så då måste jag ju få använda det:cool:

Som jag skrev ''Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde''

Men du kanske läste det du ville läsa?

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Muttley
21 augusti 2007
Cloudsurfer skrev:
r-ted skrev:
Cloudsurfer skrev:
Suck...Jag blir så jävla trött på sånthär! Det är så jävla löjligt att man inte ska kunna använda grejjerna man köpt för oftast dyra pengar. Trivs man inte? Köp ett par peltor-kåpor! Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde men man tycker väl att innuti en bil med rutorna uppe borde man få spela hur högt man vill det är ju ändå ensjälv som sitter i detta ljud...

När kommer det lagar om dresskoder?

har man köpt en bil som gör 290km/h så ska man få köra så fort ??
eller man har köpt en cross så skall man få använda den på vägen ?

konstigt resonemang du har .... musk stör som fan.
ibland på nätterna kommer det epa-raggare eller va fan det nu är å kör inne i villa kvarteret där jag bor å dom spelar som fan är jävligt störande när man skall sova och har barn som sover.

fan jag ska nog ut å köra i 250km/h med min bil, den går ju så fort så då måste jag ju få använda det:cool:

Som jag skrev ''Sen visst man behöver inte köra volymreglaget i botten mitt i ett bostadsområde''

Men du kanske läste det du ville läsa?

men vilken ungdom idag med stor stereo håller nivån lågt på sin jävla stereo?
tycker bara de är pinsamt när de kommer med sina bilar när de bullrar i plåten. extremt störigt är de faktiskt, då mest nattetider, kvittar väl om de är en fredag eller inte man vill väl kunna sova ?
  på gatan ska du kunna koncentrera dig 100% på körning dessutom vem kan koncentrera sig när halva stan kan höra din bil? nej inte många..! koncentrationsförmågan sjunker enormt ...

Sök