3200
Sök

Hjälp! Automatchoken ur funktion!

Bessewisser
556 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Hallå

Min automatchoke funkar inte... vet ej vad som är  felet och skulle vilja veta om det är någon annan här på garaget som haft liknande fel på sin B230K motor? Skulle vara riktigt bra om den skulle funka nu till vintern...

Den funkar inte alls och är stendöd...

EDIT: När den är kall och det är kallt ute rusar motorn upp i ca 3 500 - 4 000 v/m när det är varmt ute rusar den bara till ca 2 000 - 2 500 v/m

//SkyNard
Senast redigerat av SkyNard (20 augusti 2007)

How low

Reparatör
630 Inlägg
20 augusti 2007
kolla så det e ordentligt med vatten för allt med chocken beror på at allt vaten finns i systemet så den KAN funka

Bessewisser
556 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Ok vatten nivån är snäppet över halvfull...  -Check!

//SkyNard

How low

29 Inlägg
20 augusti 2007
SkyNard skrev:
Hallå

Min automatchoke funkar inte... vet ej vad som är  felet och skulle vilja veta om det är någon annan här på garaget som haft liknande fel på sin B230K motor? Skulle vara riktigt bra om den skulle funka nu till vintern...

Den funkar inte alls och är stendöd...

EDIT: När den är kall och det är kallt ute rusar motorn upp i ca 3 500 - 4 000 v/m när det är varmt ute rusar den bara till ca 2 000 - 2 500 v/m

//SkyNard

Vad är stendöd? Motorn eller choken? hänger inte med där riktigt.
Hade iaf kallstartproblem på min B230ET, då var det kallstartgivaren eller kontakten till den som spökade, bara lödde ihop det och byte kablar har jag för mig..

Bessewisser
556 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
flyingmack skrev:
Vad är stendöd? Motorn eller choken? hänger inte med där riktigt.
Hade iaf kallstartproblem på min B230ET, då var det kallstartgivaren eller kontakten till den som spökade, bara lödde ihop det och byte kablar har jag för mig..

Choken är stendöd tongue Ok vart sitter den givaren då?
Kanske inte äns har någon sån på förgasaren...?

//SkyNard

How low

29 Inlägg
21 augusti 2007
På ET sitter den bak på toppen mot torpedväggen...

Bessewisser
556 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
ok får kolla det senare. Lite tidigt att gå ut och skruva nu.. Grannarna blir nog lite fundersam och undrar vad dom har för pundare till granne som står och skruvar bil 7 på morgonen big_smile

//SkyNard

How low

Sök