4234
Sök

Trimma Bmw 525 E34 24v

41 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
om man villl ha så mycket effekt som möjligt utan att turbokonventera smile

jag funderar lite på vad man kan göra .. har tänktk :

3"downpipe sport cat 3" hela vägen..
sportfilter i grillen "luffarturbo"

sen vet jag inte så mycket mer vill ha tips smile

Smålänning
7 887 Inlägg
12 augusti 2007
Annan kam, portning och planing av toppen, matchportning av insug/avgas, extraktorgrenrör, inte tretumssystem, utan avstämt 2,5", eftermarknadssprut, Lättad och balanserad vev, lättat svänghjul, smidda kolvar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

41 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
varför inte 3 " ? tack för det wink

41 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
vet nån någon bra sida med trimmdelar typ smidda kolvar vevstakar osv... :Dtill bmw e34 .... 525....

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 augusti 2007
pure-pf, motornord, köhler racing är ett par som håller på med BMW...

Finns ju en del i sugmotortråden som just blev påfylld med ett nytt inlägg...

*Host* 8 sidor i storlek 11
Senast redigerat av bumpe (19 augusti 2007)

41 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
pure-pf, motornord, köhler racing är ett par som håller på med BMW...

Finns ju en del i sugmotortråden som just blev påfylld med ett nytt inlägg...

*Host* 8 sidor i storlek 11

tack smile

12 086 Inlägg
24 augusti 2007
PPF kan allt om BMW, dock är de dyrt och de sysslar mest med överladdat.

Det du kan göra som är rimligt o ger lite effekt på den motorn är en annan kam och sen avgassystem. Sen drar det iväg, varför inte turbokonvertera som alla andra gör med den motorn? Då drar de oxå iväg men då får du ju valuta för pengarna iaf smile

.......
2 655 Inlägg
24 augusti 2007
finns och beställa hem högkomps kolvar från usa, av märket ross,  för under 8000kr för alla 6. kollade på sider här i sverige och mailade och frågade vissa men hittade inga som sålde för under 10,000kr för alla 6. sen så ja har gjort allt på min motor mest förutom porta typ (kolla listan på min motor) allt ja har köpt till min har kostat mej sammanlaggt runt 12,000kr och då har ja inte lättat svänghjulet (1000kr)  eller portat toppen som förmodligen går på några 1000lappar.

Sök