2724
Sök

Walker avgasrör = skräp?

527 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Jag köpte ett Walker avgasrör med dämp idag, och jag måste säga att det var nog bland det sunkigaste på länge.
Vid första anblick så var svetsningarna inga vackra saker, tunna och ojämna, fästena till avgasröret satt med bara några loppor och såg ut att kunna lossna om man ryckte i dem.
Inte nog med det, avgasröret var inte tätt, hur jäkla ruttet är inte det?
Det läckte i en skarv som var presssad.

Så jag köper då aldrig mer något Walker avgasrör, värsta junket.

Nu har jag beställt ett Bosal rör för samma pris, vi får se om de håller lika usel kvalitet hehe.

Vad är era erfarenheter av Walker, eller Bosal?
Rostar snabbt?

5 198 Inlägg
23 augusti 2007
reklamera om det är så mycket skit då...

431 Inlägg
23 augusti 2007
Tycker tuvär både walker & bosals system minde upphetsande..

Ser bara slarvigt gjort ut, sattsa på tex ferrita el. dylikt.
Senast redigerat av Natural (23 augusti 2007)

539 Inlägg
23 augusti 2007
hade walker på min gamla merca, en 230e från -87. Kan inte säga något negativt om det, en vanligt, budget avgassystem, dock var det helt okej i kvalité

60 Inlägg
23 augusti 2007
har walker på 123:an å tycker att de duger smile inget lyxsystem men är ju inte de dyraste slaget heller å har då hållit tätt än så länge för mig

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 augusti 2007
Hej, jobbar en del med avgassystem.
Det jag funderat över är varför det ska vara så svårt att göra ett piratsystem som verkligen PASSAR? Original sitter ju som gjutet bara man sätter ihop skarvarna, pirat måste man ju justera i 20 min innan det sitter någorlunda vettigt...

1 196 Inlägg
23 augusti 2007
bumpe skrev:
Det jag funderat över är varför det ska vara så svårt att göra ett piratsystem som verkligen PASSAR? Original sitter ju som gjutet bara man sätter ihop skarvarna, pirat måste man ju justera i 20 min innan det sitter någorlunda vettigt...

Visst är det bökigt, men det är ju inte en liten skillnad i pris mellan original och priat system.. Själv tycker jag att Walkersystemen passar ganska bra och lätt ändå. Iaf på min 99a är det så.. Bara att sätta fast, sen att man måste lägga på lite avgaspasta på skarvarna är ju inget konstigt!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 augusti 2007
master_lars skrev:
bumpe skrev:

Visst är det bökigt, men det är ju inte en liten skillnad i pris mellan original och priat system.. Själv tycker jag att Walkersystemen passar ganska bra och lätt ändå. Iaf på min 99a är det så.. Bara att sätta fast, sen att man måste lägga på lite avgaspasta på skarvarna är ju inget konstigt!

Jo att kvaliten inte är samma är jag med på, sämre rostskydd osv, men att få det att passa kan ju bara ta 5 timmar mer när de utvecklar det...

654 Inlägg
24 augusti 2007
Ett praktexempel på att man får vad man betalar för!

Tex så äe Walker: dämparna skit,dåliga svetsar,usel beständighet mot avgaserna,rostar riktigt fort,osv.
Men,sys kostar inte så mycket och man kan väl se att byta sys varje år alt vartannat inte är så blodig kostnad.

Sök