2577
Sök

Lackning av R-front 850

78 Inlägg
18 december 2005
Trådstartare
Jag har planer på att lacka en R-front till min Volvo 850
Den är röd nu men ska vara vit.
Jag har lite frågor om lackning.
Vad kostar en proffisionell lackering för en sådan del?

Är det bäst att lämna in eller går det kanske att lacka själv?

Resultatet blir väll bäst hos lackeraren antar jag men om jag skulle göra det själv, hur bör jag gå till väga då?

Snubben på volvo i varberg snackade om att man måste lägga på en sprayfärg för plast innan man lackar om en plastdetalj, annars börjar det flagna av efter en kort tid. Stämmer detta???

Ev. tips om lackeringsfirmor i varbergs området vore välkommet oxå!

MVH / [Driver]

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D

-:Player in the street:-
234 Inlägg
18 december 2005
lämna de te en som jobbar med de...väldigt svårt o få de bra om d aldrig gjort de...bättre o lägga lite pengar o få de bra gjort

ha de gött go jul!

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

83 Inlägg
18 december 2005
Har du ingen erfaranhet av lackning kan jag inte rekomendera att göra jobbet själv, då är det värt att lägga en extra peng och få det riktigt gjort på en gång.

Fiesta ST 150

Billackerare
737 Inlägg
18 december 2005
Man får ju det man betalar för.. snåla in på lacken och du får ett snålt resultat.. dvs. om du gör det själv. Alt. kosta på lacken lite och få ett schysst resultat.. dvs. du lämnar in den på en lackerar firma.

Så är det ju inte i allafall men i de flesta. wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo

150 Inlägg
22 december 2005
Räkna med 1000:- om de lackar utan kvitto. Lackar bilia slutar det på 4000:-

Kör lite av varje ;)

78 Inlägg
22 december 2005
Trådstartare
Tack för alla svar smile

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D

76 Inlägg
22 december 2005
jag tycker du ska lämna in spoilern, du kommer nog inte få ett tillräckligt bra resultat för att bli nöjd om du gör det för första gången.

BMW 320i E21

409 Inlägg
22 december 2005
näj jag lacka min själv första gången det går utan nån (grund) bara du mattar ner den gamla färgen men du kommer lbi besviken om du gör det själv för det är inte värt allt jobb och så för lacken blir så tunn om du gör det själv så jag skall lämna in min till sommaren samtidigt som jag lackar min nya huv och bagage lucka:P mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

60 Inlägg
22 december 2005
Sprayen lackeraren lägger på innan är en plastic primer. Eftersom plast rör sig vid t.ex värme och tryck men inte lacken så spricker lacken, dvs den flagnar och lossnar. Primern är som en mjuk hinna mellan plast o lack som låter lacken röra sig ihop med plasten!

Mvh Tommy

Sök