2571
Sök

Svärmors golf startar inte...

8 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Hon har en VW GOLF CL 1.8I årsmodell -93. HAr funkat klockrent tills idag. Hon parkerade utanför oss en liten stund, sen skulle hon backa ut. Då startade den inte. Lyset, lampor o fläkten funkar men inget ljud när man drar om nyckeln.
Nån som kan ge ett tips??

Kan inget

105 Inlägg
29 augusti 2007
Tror jag vet precis vad det är för fel hade samma på min Vento för ngn vecka sedan...
Det är startmotorn, antagligen kolen i motorn som är slut eller så är det solenoiden som har gått sönder båda betyder att du är tvungnen att ta ut startmotorn och undersöka/testa.

Är det kolen är det en ganska enkelt och billigt att laga kostade mig en dryg 100:ing att få nya ditlödda.
Är det solenoiden är det bara byta den, medans du har den avskruvad kolla hur kuggen ser ut och smörj axlarna och gör rent allmänt smile

Alternativ 2: Skaffa en ny startmotor rel. billigt på skroten (dock kan kol osv vara slitet på den med) Köp en ny hos VW dyraste alternativet.

Jag skulle gå på renovera den billigast och det kommer att hålla i många år till...

Svårigheten på att mecka startmotor är ganska enkelt, kan vara lite bökigt och tajt att få ut den men inte spec svårt... För att ta ut solenoiden rekommederas en slagmejsel. Lyssna först i motorn om det klickar i startmotorn är solenoiden hel och då är det kol-byte som gäller...
Senast redigerat av route (29 augusti 2007)

Sök