3790
Sök

Urladdat batteri = ointagbar bil efter inbrottsförsök?

12 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Min bil blev utsatt för ett inbrottsförsök. Lilla trekantsrutan i vänster bakdörr inslagen. Problemet är dock att batteriet laddat ur eftersom den stått ett tag och batteriet minst sagt är kass. Antar att den larmat ett tag också. Nu går det inte att öppna dörrarna. Är det elektronik som styr centrallåsen på något vis? Hur gör man för att komma in under motorhuven för att kunna byta batteri alt. ladda upp det tillfälligt så att man åtminstone kommer in i bilen?

1 058 Inlägg
30 augusti 2007
ser att många kollat men ingen svarat, så jag får göra ett tappert försök. går det inte att hissa upp bilen med domkraft och sätta laddare på startmotorkabeln (+) och valfri jordad del i karossen??

PoLoud =D

142 Inlägg
30 augusti 2007
det är väl bara ta sig in sama väg som tjuvarna?

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

265 Inlägg
30 augusti 2007
f-saaben skrev:
Min bil blev utsatt för ett inbrottsförsök. Lilla trekantsrutan i vänster bakdörr inslagen. Problemet är dock att batteriet laddat ur eftersom den stått ett tag och batteriet minst sagt är kass. Antar att den larmat ett tag också. Nu går det inte att öppna dörrarna. Är det elektronik som styr centrallåsen på något vis? Hur gör man för att komma in under motorhuven för att kunna byta batteri alt. ladda upp det tillfälligt så att man åtminstone kommer in i bilen?

Du får ju byta den trasiga rutan och betala självrisken, så om den rutan inte är tillräcklig att ta dig in igenom få får du väll panga en annan ruta själv och skylla även det på tjuvarna wink, hehe. Sen det som skrevs med startmotor låter ju faktiskt vettigt också.

Lycka till, hoppas det löser sig.

-

12 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Tjuvarna tog sig aldrig in. Krossade lilla rutan i bakdörren och där tar jag mig inte in... Vill inte krossa en till ruta då det redan är anmält.

Har dock blivit utlovad hjälp att hissa bilen ikväll så jag hoppas att vi lyckas krångla igång den enligt vw_performances tips här ovan.

73 Inlägg
30 augusti 2007
Oftast har bilar ett extra system för tillfällen då batteriet har blivit urladdat, detdär med att lyfta upp bilen och leka med startmotorn låter lite väl långsökt.

892 Inlägg
30 augusti 2007
Men jag förstår inte, går det inte att låsa upp bilen med nyckel?

...eller är det så konstruerat så centrallåset MÅSTE fungera för att få upp nått?

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 058 Inlägg
30 augusti 2007
DiamantSchwarz skrev:
Oftast har bilar ett extra system för tillfällen då batteriet har blivit urladdat, detdär med att lyfta upp bilen och leka med startmotorn låter lite väl långsökt.

vaddå långsökt? hur jobbigt är det att hissa upp bilen och ansluta ett par startkablar?

se dock bara till att ta rätt kabel, alltså den grova som går direkt från batteriet till startmotorn, annars kan det hända otäcka grejer.. //Tommie

PoLoud =D

Subarist
131 Inlägg
30 augusti 2007
Vad är det för bil till en börja med?
Det borde ju, som flera skriver, finnas ett backupsystem!? Att batteriet tar slut är väl egentligen inget ovanligt!
Annars kan du ju lägga dig under bilen och försöka komma åt wiren som går till huvlåset från spaken inne i kupen och dra i den. Det har jag gjort på en bil när en liknande händelse hände mig.

Sök