3464
Sök

Basan slocknar ibland?

10 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Tjo någon som är grym på ljud?? har en jvc sterio som tar dvd skivor o sånt.....
Basen vill slockna ibland på vissa låter men vara typ 2 sek sen funkar det igen, sitter 2 tior däär bak med ett JBL GTO-752, när jag köppte de sa dom på brl att steget skulle räcka iaf.......vad tycker ni jag borde kolla först??

tack i förhand
Senast redigerat av Terje_89 (30 augusti 2007)

low profile
253 Inlägg
30 augusti 2007
Hände mig när jag inte hade bra kylning till mitt steg, hände dock bara när jag drog på rätt mycke. Mitt steg har nu stor area runt om sig och är inte inne i något hörn precis det kan vara så att det behöver lite luft runt om, om du har fläktar. Plus att jag bytte till mycket större strömkabel samt till större batteri. NU DUNKAR DEN BRA smile Hoppas de hjälpte.

265 Inlägg
30 augusti 2007
Terje_89 skrev:
Tjo någon som är grym på ljud?? har en jvc sterio som tar dvd skivor o sånt.....
Basen vill slockna ibland på vissa låter men vara typ 2 sek sen funkar det igen, sitter 2 tior däär bak med ett jbl steg.......vad tycker ni jag borde kolla först??

tack i förhand

Kolla alla kablar är väll en bra start, glapp och dyligt. Remoten kan glappa, så steget stängs av emellanåt. Mät strömmen, så vet du att steget får tillräckligt. Sen är det bara att jobba vidare, kolla all jorden, signalen, och hittar du inget kan du byta ut saker om du har någon vän att tex låna ett steg av, en cd osv.

-

557 Inlägg
30 augusti 2007
Ditt steg är troligtvis för klent för att driva dina asar fullt ut.

//Jerry

265 Inlägg
30 augusti 2007
Fimpha skrev:
Ditt steg är troligtvis för klent för att driva dina asar fullt ut.

Lådan är på 400wrms iaf,inte så brutalt. Men är det ett budgetsteg så kan det ju vara så. Vore bra att veta vilket steg som sitter i. Men de dyker nog upp här snart skulle jag tro.

-

Sök