2379
Sök

Byta växelspaks knopp

47 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Tja, det är så att jag köpt en ny växel knopp till min -89a volvo 240 men jag fattar inte riktigt hur man får loss originalet. Har prövat att skruva lös en, funkar inte men då har jag inte tagit i för mycket så inget går sönder, går heller inte dra lös den och hittar inga skruvar de lilla jag sökt så jag frågar om nån här vet hur man gör.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
27 augusti 2007
dArgonkiler skrev:
Tja, det är så att jag köpt en ny växel knopp till min -89a volvo 240 men jag fattar inte riktigt hur man får loss originalet. Har prövat att skruva lös en, funkar inte men då har jag inte tagit i för mycket så inget går sönder, går heller inte dra lös den och hittar inga skruvar de lilla jag sökt så jag frågar om nån här vet hur man gör.

inte för att jag riktigt vet hur du får bort den men har du prövat o kollat i den du köpte om den enkom är till 240 osv så borde den monteras likadant som den du ska ta bort. kolla om det är splines eller om den är skruvad,

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 944 Inlägg
27 augusti 2007
dArgonkiler skrev:

i mina gammla 240:is har jag bara drage lös originalknoppen, dra den rätt upp..

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

64 Inlägg
30 augusti 2007
slå bort den med en trä/gummi hammare... kan dock vare bökigt att komma åt...

yrkeschaufför
709 Inlägg
30 augusti 2007
ta rondellen vettja wink  ...  nä skojja men det är bara att dra upp

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Sök